Gå til innhold

hva er best? 3D i uke 24-28!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lest litt på nettet så ser jeg at mange har tatt 3D i uke 24 til 27 som det tidligste, men på nettet til den i sandvika så anbefales det etter uke 28. Så har jeg lest at det heller ikke lønner seg for da har babyen mindre plass og da kan man få dårlige bilder, SÅÅÅÅÅÅÅÅ kjære damer, dere som er så langt på vei! hva vil dere anbefale en førstegangs fødene og uvitende sjel:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var i uke 28 sist svangerskap, men det var på grunn av at jeg ikke orket å vente lengere med å få sett på babyen og få vite kjønn. Fikk veldig fine bilder.

Men om du er mer tålmodig enn meg ville jeg satset på uke 28.

Går helt greit å ta 3D UL til uke 32.

Skrevet

Jeg fikk til svar fra en spesialistlege at man fikk de beste 3D bildene mellom uke 25-30 Dette fikk jeg også bekreftet, da jeg skulle ta 3D i uke 32 var det helt umulig å få gode bilder av bebisen. Han lå og herjet vilt inni der, og boret ansiktet inn i livmoren eller fostersekken. For å få gode 3D bilder er man avhengig av å ha vann/fri passasje mellom ansiktet og fostersekken, ellers ser man ikke noe fornuftig! Jeg ble ihvertfall veldig skuffet da det eneste vi fikk se var en utydelig masse med en arm på, mens jeg omtrent hadde forventet å få se et ansikt og hvem gutten var mest lik osv :-/ Tror også det er viktig å ikke ha altfor store forventninger til 3D bildene, men heller at det blir en bonus dersom dere får et godt ansiktsportrett.

Skrevet

Vi tok i uke 25 og fikk ganske fine bilder. Dumt å vente for lenge, da babyen kan legge seg med hodet ned og ikke minst at det blir såpass stor at det kan være vanskelig å få et godt bilde av den. Vi ble anbefalt før uke 30.

Skrevet

Han Dag Harald Hovind som er sjefen på Ultralydklinikken (han skriver her inne på "Fostervann og ultralyd"), anbefaler visst å komme sånn ca i uke 28! :)

Skrevet

Jeg har fått de beste resultatene i uke 34 og i uke 36. Har gått gjevnlig til kontroll med ul og de har alltid prøvd. Jeg ville iallefall ha ventet til uke 30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...