Gå til innhold

Dere som har født før

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syntes dere var vondest, åpningsfasen eller når babyen kom ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

åpningsfasen... Men så presset jeg bare 4-5 ganger da, åpningsfasen varte jo i en evighet :P

Skrevet

åpningsfasen var vondest pga d vart (hos meg) over flere dager. Rien startet natt til Onsdag og Fredag kl 1505 var Roffen ute.

Men jeg synes ikke d var så ondt som jeg hadde trudd. Jeg hadde en lang fødsel så d så var tongt. Men nå skal jeg gjøre det på nytt i okt. og jeg gleder meg. Det er en helt vidundelig opplevelse.

Skrevet

Åpningsfasen...å trykke ut babyen gikk fort =)

Skrevet

første gangen var det åpningsfasen, andre gangen ver det hele greia for hun var så stor at hun "satt fast"

Skrevet

Åpningsfasen...

Var "deilig" når jeg hadde full åpning og kunne begynne å presse... Det var dritvondt det og, men på en annen måte..

Skrevet

For min del var det uten tvil utrivningsfasen - dvs. akkurat når babyen var på vei ut. Jeg holdt på med dette i 1,5 timer. Akkurat idet hun kom ut, opplevde jeg mitt livs største lettelse. Det var helt ubeskrivelig vidunderlig å gå over fra en vanvittig smerte til ingen smerte overhode! Som å slå av en lysbryter - på sekundet!

Skrevet

Det verste var åpningsfasen. Det var sinnsykt vondt! Spydde flere ganger.

Skrevet

Åpningsfasen her også.. Men synest ikke det var så ille som jeg hadde trodd..:)

Skrevet

De 30 første timene med åpningsfase..

Skrevet

Åpningsfasen. Husker hele den perioden som svart, når press riene endelig kom var det som lyset ble slått på:)

Skrevet

Åpningsfasen, spesielt den siste delen. Da hadde jeg lyst til å gi opp. Så deilig da jeg endelig kunne presse!! Tok 20 min å presse prinsessa ut, men det føltes kort. Hadde ingen smertelindring.

Skrevet

Jeg husker ikke så mye, for åpningsfasen og trykkinga tok tilsammen tre timer...så her var det smerter og vondt fra start til slutt. Det aller værste var de sekundene med riepause jeg hadde under pressinga hvor hodet sto i åpninga. Det SVEI!!!!!

Men alt er vedt det, jeg er ikke skremt:)

Skrevet

åpningen. pressriene var deilige i forhold... da jobbet man jo, på en måte.. åpningen var bare au'ing å sånt...

Skrevet

Åpningsfasen var helt grusom! Men når pressriene kom, føltes det ut som om jeg skulle dø av smerter.

Navelsnora var bare 20 cm, og ble sendt til hastekeisersnitt. Var en grusom opplevelse. Blir keisersnitt på meg denne gangen.

Skrevet

Jeg vet faktisk ikke men tror det var pressriene... hadde ikke så alt for vonde rier.. som sterke menssmerter og bare nederst i magen.. kjente ingenting i ryggen.. egentlig en veldig lett og ik så smertefull fødsel selv om den varte 10 timer fra første ri. det er viktig å ik tenke smerte når du har rier. prøv å ik tenk at dette er er veldig vondt. men selvsagt er vi alle forskjellige og får smerter i forskjellige grader... noen tåler mindre smerte enn andre å...

Skrevet

Åpningsfasen... Det å få ut babyen var ikke vondt i det hele tatt.

Skrevet

Det aller aller vondeste var syinga etterpå... Men syntes at utrivningsfasen var verre enn åpningsfasen! Hadde riene i ryggen, så det var på en måte greit! Selv om jeg kjente det også godt. : )

Skrevet

De første 16 timene av åpningsfasen var verst hos meg. Så fikk jeg satt epidural for 3 gang, og det var som å komme til himmelen! Men dette førte til at riene dabbet av i effekt. Ble lderfor litt dramatisk på slutten. Lillegutt ble forløst med vakuum, etter 22 timer.

Skrevet

Utdrivingfasen var absolutt verst, selv om den var veldig kort i forhold til alle timene med åpningssmerter. Trodde ikke det skulle gå an å få ungen ut, men med litt revning, så kom hun da...

Har 1000 teorier om hvordan neste fødsel skal bli bedre, så vi får se :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...