Lala & Po Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Lurer på om noen har erfaring med hvor lang tid det normalt tar før man får tilbake mensen igjen etter pilleslutt. Sluttet med pillen for en tre ukers tid siden. Vi planlegger barn nr 2 men har ikke fått mensen. Hadde ikke mensen en eneste gang på de 2 årene jeg har gått på Cerazette. Vet det er individuelt og at jeg ikke har ventet lenge ennå, men blir veldig takknemmelig om noen har erfaring på området.
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 brukte de i 10 mnd, og syklusen var helt på styr etterpå.. hadde ikke mens da jeg gikk på de, og fikk den først 5 uker etter at jeg sluttet. Testet negativt 5 uker etter det igjen, så postivt en uke etterpå...
Lala & Po Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2008 Hei Miss Ulv, Takk for svar. Håper det går like bra for meg. Kjedelig å gå sånn å vente på mensen... Håper jeg slipper å vente så lenge, men siden jeg ikke har hatt mensen på to år så skulle det vel bare mangle at jeg må vente litt... Ja, ja Lykke til i svangerskapet
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Fikk mensen 4 uker og 1 dag etter pilleslutt, og den var regelmessig med en gang etter det.
Deidei Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 Hei.. Jeg vil gjerne fortelle min erfaring med cerazette.. Jeg har brukt de i nærmere 3 år.. Jeg hadde mensen som vanlig hele tiden.. (lurer på om det kan være fordi jeg brukte exlutona el noe sånt i 8 år føre). Mensen kom ikke regelmessig heller... Men varte varierende.. Jeg sluttet med pillene 1 juni 07 for vi skulle prøve på barn. Tenkte det tok sikkert nærmere 1 års tid før den satt, men jammen tok vi feil... Fikk mensen 13 juli og er nå 33 uker på vei.. Han satt med en gang.. Men min erfaring kan vel være annerledes siden jeg hadde mensen under pillebruken....??? Men det virker som om det går lett å sette en spire altså.. Lykke til..
Lala & Po Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. mars 2008 Hei Deidei. Nå ble jeg optimistisk Er nok kanskje annerledes når du har hatt mensen under bruk av pillene, men vet jo ikke... Har tenkt at Cerazette kanskje har samme "virkning" som ved p-sprøyter da man også ofte mister mensen. Og etter p-sprøyter kan det jo ta opp til 1-2 år før graviditet! Men legen min sa ikke noe om dette da jeg begynte på p-pillene. Mulig jeg bare sammenligner preparater som ikke er like i det hele tatt.... Håpe håpe på mensen ******************* Lykke til med graviditeten
temine Skrevet 3. mars 2008 #7 Skrevet 3. mars 2008 Slutta på cerazette i slutten av desember, og er nå 7-8 uker på vei:) Hadde ikke mens når jeg gikk å pillene, en fikk en blødning raskt etter pilleslutt. Dere trenger jo ikke vente på en mens heller, er jo bare å prøve med en gang:)
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 3. mars 2008 #8 Skrevet 3. mars 2008 Jeg gikk på Ceracette i omtrent to år. Hadde noen mens i den perioden, men veeldig uregelmessig, enkelte måneder kunne jeg ha mensen tre ganger, andre ganger gikk det tre måneder imellom. Men jeg brukte cerazette helt til jeg satt med en positiv test i hånda, enda jeg har brukt de til rett tid hver dag. Så altså, ingen prøvetid på meg.
Dramatica Skrevet 3. mars 2008 #9 Skrevet 3. mars 2008 Jeg heller fikk ikke mensen da jeg brukte de. Gikk bare på de i 8 mnd ca da jeg amma guttungen. Da jeg slutta begynte jeg på Trionetta og fikk "mensen" med en gang...Gikk da på p-piller i 2 år, ble gravid så og si med en gang. Husker jeg stussa litt på at jeg ikke fikk mensen den perioden jeg brukte cerazette, greit å vite at jeg ikke var den eneste!
Lala & Po Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 3. mars 2008 Takker for svar jenter. Godt å høre at det er flere som også mistet mensen under bruk av Cerazette. Og skjønner at dere alle er gravide den dag i dag Vi står over litt sex om dagen. Skal sette i gang i april enten tr har kommet eller ei. Må bli ferdig med alle avsluttende eksamner i desember før eventuelt en baby kommer Gleder meg veldig til å sette i gang!
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #11 Skrevet 3. mars 2008 Jeg gikk på de, sluttet i juni, fikk mensen nesten med en gang, gravid i juli.. Her gikk det fort
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #12 Skrevet 3. mars 2008 gikk på de et år, hadde ikke mensen i det hele tatt da...
Deidei Skrevet 3. mars 2008 #13 Skrevet 3. mars 2008 Jeg tror ikke at Cerazette er "vanlige" p-piller.. Tror det er litt mer i kategori minipiller... eller tar jeg helt feil? Noe som vet mer om dette?? Virker som om vi alle reagerer veldig forskjellig på de, men at mensen kommer fort etterpå og at man lett blir gravide etter at man slutter med de..... Jeg gikk på Exlutona før, som er en minipille, men de gikk visst ut av produksjon (ifølge legen min), så jeg fikk cerazette istedet.. Trodde det var i samme kategori jeg da.......
M*A*S*H* Skrevet 3. mars 2008 #14 Skrevet 3. mars 2008 Cerazette er en minipille, vanlig p-piller inneholder både østrogen og progesteron, minpillen kun progesteron. Exlutona var også en minipille men ble som legen din sier avregistrert for en stund siden. Minipiller skal ikke gjøre det vanskelig å bli gravid etter pilleslutt. Det er vanlig å få uregelmessige menstruasjoner eller at man mister menstruasjonene helt mens man går på dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå