Gå til innhold

Ang utroskap i fortiden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hvor jeg vil med dette, bare få det ut kanskje?

Altså, da vi møttes for 8 år siden var jeg 15 år og han 19. Ganske unge og uerfarne med andre ord. I begynnelsen var forholdet mye fram og tilbake, han var i militæret ett år og vi tok nok ikke alt så særiøst noen av oss. Han var mye ute og festa og det endte med utroskap, skjedde en gang og han fortalte meg det med en gang og angra veldig. Tok han tilbake etter en stund og har hatt det bra siden. Problemet er det at jeg klarer ikke å stole på han enda, trodde liksom det skulle gå over men etter sikkert 7 år henger det der fortsatt! Huff, tenker alltid d værste om hva han holder på med når han er borte, til og med når han er på jobb. Å gå fra han er ikke noe alternativ men vil ikke plages med dette lenger... Hjelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med en tur på familieverkontoret for å prate sammen om dette? Det er jo umulig å glemme, men kanskje kan det hjelpe å snakke sammen med en som kan mye om tema?

Skrevet

Her kan jo mannen din hjelpe deg mye. Har du fortalt det til ham?

Jeg finnes ikke sjalu, men når min mann er ute å reiser vil jeg gjerne ha en telefon om kvelden når han kommer hjem fra festligheter. Da sover jeg mye bedre. Man får jo en ro over seg når man vet at mannen er trygg i sin egen seng. Tenker da ikke på andre jenter, men mer på alt for mye alkohol og vold. Alt kan jo skje med alle.

Mannen din viser sikkert mye mer hensyn og omtanke om han er kjent med problemet. Synd at en slik gammel sak skal henge over dere.

Ellers er det bare å tenke at dette kan du ikke styre. Vil han være utro er det jo hans tap. Det verste som kan skje deg er at du mister han. Men hva så? Livet går videre...

Skrevet

Har sagt det til han ja. Han er VELDIG klar over hvor mye dette plager meg. Siste 3 åra har han kanskje vært ute 3 ganger uten meg, har aldri nekta han noenting men dette har helt sikkert noe med at han føler han må være hjemme med meg siden jeg tenker hva jeg gjør. :(

Er klar over at jeg ikke kan stoppe han uansett...

Skrevet

Hvis han bare har vært ute 3 ganger de siste 3 åra selv om han får lov så virker det som han er glad i familien sin og har få andre behov. Altså, en "voksen" mann.

Verre med min.. han er av den rastløse typen som vil at det skal skje noe helt tiden. Det kan være slitsomt det...

Så tror du kan lene deg tilbake og ta det med ro.

En gang utro alltid utro synst jeg er ikke stemmer.

Lykke til :)

Skrevet

Takk! Vil gjerne lene meg tilbake og ta det med ro, tror egentli ikke jeg har noe å bekymre meg over men klarer det ikke :(

Skrevet

Dette er ikke enkelt, tro meg, jeg vet. Det som er viktig er at du virkelig klarer å tillgi for det er det som er det værste. Man kan si man tilgir, men innerst inne klarer man ikke fordi man er blitt så forferdelig såret Glemme kommer du aldri til å gjøre, når man har blitt såret så mye som man blir når det gjelder utroskap , så glemmer man det ikke.

Men har du bestemt deg for å leve videre med han må du lære deg til å stole på han. Samtidig må han være flink til å vise at han er glad i deg.

Og er han utro igjen så er det hans tap.

Jeg vet av erfaring at det tar tid å bygge opp tillit etter utroskap og det tar tid før man finner tilbake igjen. Men det er fullt mulig!

Ikke så mange råd her da, men vet hvordan du har det:)

Skrevet

Det er vanskelig å stole på noen når noen har vært utro, Men som du selv sier..dere begge tok det ikke så veldig seriøst den tiden der.

Og da han i tilegg innrømmet utroskapet og fortalte det med engang, så virker han som en mann du kan stole på.

Å si det med engang og angre og ikke har gjort det siden..trur jeg nok han kan stoles på :)

Hva om å prate med han om dette? Bare for å få det ut det som gnager det...

Skrevet

Skal prøve å snakke med han i dag (har gjort det mange ganger før) og få ut alt. Er ikke noe flink til å snakke om sånnt og han vil jo ikke akkurat si så masse om det. Takk for fine svar folkens!

Skrevet

Det hadde kanskje vært en ide om dere hadde hatt et liv før dere bandt dere.

Skrevet

Takk for forslaget...tror nesten jeg må gå noen år tilbake i tid å forsøke det!

Skrevet

UTroskap er noe dritt- rett og slett :(

Min erfaring er at de som har samvittighet til å være utro igjen og igjen er de som nettopp IKKE forteller det.....du skriver at din mann fortalte deg det....og det er et flott utgangspunkt!!!!!

Det er sikkert noe som plager han også....men i og med at dette er så lenge siden og han virkelig har bevist at han er en familiemann- ikke er mye ute så tror jeg virkelig tiden er inne for at dere legger dette bak dere. Kan tære på både deg og han....

JEg har erfaring med utroskap...og det endte i skilsmisse...men det var av den andre typen....vert sammen i mange år..seriøst og han drev med utroskap bak min rygg i lang tid...og selv om han ble konfrontert så nektet han....da er det ikke håp!

Men jeg tror dere bør kontakte noen som kan hjelpe deg/dere vidre. Ellers kan du risikere å slite ut mannen din med et feilgrep som han gjorde for lenge siden.

Nettopp det at du tok han tilbake...så må du og forsøke legge det bak deg...selv om jeg vet det ikke er lett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...