Gå til innhold

GODTEPOSE I BURSDAg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt merke til at i veldig mange bursdager får barnet med seg en godtepose i hånda på vei ut døra.

Mulig jeg er gammeldags, men er det ikke bursdagsbarnet som skal ha gave, og ikke gjestene?

Blir barnet mitt en outsider om barna ikke får godteposer?

Vi skal selvfølgelig kose oss med godt å spise, er bare litt imot prinsippet.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i utgangspunktet veldig enig med deg, og synes at godtepose er en uting. Først har de proppet i seg søte kaker og kanskje også godteri, også har de med seg godtepose hjem. Unødvendig og dyrt.

Men: da min fylte 5 spurte han pent om han kunne få, for det hadde alle andre. Da fikk han, og jeg måtte sluke et par kameler.

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke vitsen med å gi gjestene en godtepose når de drar hjem... Noen forsvarer det med at de gir godteriet DA istedet for I selskapet, så slipper de masse "hypre" unger. Men det jeg vet, er at de som regel først får godteri i selskapet, pluss en pose med hjem...

Gjør det du mener er riktig for deg! :-)

Skrevet

Dette er litt stedsavhengig tror jeg. For de som har lest Albert Åberg, så er det ikke særlig nytt heller. Det var tydeligvis helt normalt på den tiden Albert Åberg-bøkene ble skrevet...

Jeg er ikke vokst opp med det, men mange av mine jevnaldrende fra vestlandet har det.

Jeg synes også det er en uting, men har likevel bitt i det sure eplet og fylt opp posene. Men jeg stapper en ballong og en sånn partytute og bare litt godteri oppi...

Skrevet

Vi pleier å gi poser, men i stedet for å fylle med goderi legger vi oppi klistermerker, små bamser, fingerdukker og kanskje en sjokolade mynt eller noe. De blir nesten mer glade for det enn en pose full av bare godteri! Barna vi hadde her sist ble kjempe glade!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...