Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med snart ett års prøving og 2 SA, har jeg i dag time hos en gyn. Etter SAène har jeg slitt med mellomblødninger så og si hver syklus, noe jeg aldri har opplevd tidligere. Har testet etter EL, og den kommer på dag 13/14 hver måned så sånn sett er kroppen i rute. Må si jeg gruer meg til timen i dag, og litt redd for at noe er "galt" med meg. Samtidig blir det jo greit å få svar på en del spørsmål. De siste par månedene har jeg egentlig vært litt motløs - håper hun puster liv i håpet mitt igjen...

Kryss fingrene for meg da jenter :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei mollymamma08 krysser alt jeg har for deg i dag....

veldig lykke til.både i dag og i fremtiden:O))))

håper du lykkes igjen.

Skrevet

Lykke til i dag mollymamma08! Kom med en oppdatering etter gyn.besøket da!

Skrevet

Takk Akki42 og så gla` - en positiv gyn. klarte å puste liv i håpet mitt igjen i går, og jeg har nå tro på at vi en dag sitter med nr. 2 i armene våre :-) Vet jo at vi ikke har noen garantier, men jeg velger å være optimist for så heller å bli skuffet - enn å være negativ i utgangspunktet.

Alt så fint ut, og på innvendig ultralyd kunne hun se minst 8 umodne egg på hver side - så jeg har hvertfall egg! Slimhinnen var fin - visstnok på 1,45 (vet ikke helt hva det vil si men). Jeg fikk resept på pergo som jeg skal begynne med på dag 5 i syklus i april, blodprøver dag 3 og 12 for å se hvordan eggstokkene reagerer.

Som jeg skrev i går, har jeg testet etter EL. Det har jeg vel gjort de siste 4-5 syklusene. Siden jeg har funnet EL hver gang, trengte jeg ikke bekymre meg for mellomblødningene. Gyn. mente også at jeg ikke skulle teste etter EL lengre, siden eggstokkene reagerer veldig på stress. Vi skulle rett og slett bare ha regelmessig sex, og forsøke å ha et naturlig og avslappet forhold til hele babylagingen (lett!!). Uansett følte jeg meg veldig tatt på alvor og ivaretatt - og full av håp.

Var forresten på Volvat tidlig i høst, og fikk da høre av en mannlig gyn. at jeg nok rett og slett var blitt for gammel - han undersøkte meg ikke en gang. Da jeg var hos gyn. i går og hun hørte dette, sa hun bare: MENN! I forhold til alder sa hun at det nok var en litt større risiko for SA, og at man også hadde en ørliten større sjanse for tvillinger. I forhold til alder ellers, så alt bra ut.

Så - nå skal jeg kose meg med håpet mitt - håper det smitter litt over på dere også :-)

Klem.

Skrevet

Så flott at du kom til en positiv og forståelsesfull gynekolog, og at alt så bra ut. Du skal se pergoen gjør susen. Jeg er litt i samme situasjon som deg. Har testet positivt på el test siden i oktober. Ikke misset el ên gang siden. Likevel blir det ikke noe baby... Jeg skal til gynekolog på fredag, og er veldig spent på om det er noen hjelp å få. Jeg skal i hvert fall nevne pergo.

Det blir spennende å se hvordan kroppen reagerer på pergo da mollymamma *S* Krysser fingrene for at spira snart sitter *S* Når har du IKM? Jeg er på dag 12 i dag, og har fått positiv el-test i dag. Blir spennende å se om legen kan se om jeg har hatt el når jeg kommer dit fredag. Har litt mistanke om at kroppen slipper egget litt sent, eller kanskje ikke i det hele tatt.

Blir spennende å følge deg! Ha en super dag, og kos deg med håpet!!!

Skrevet

Hei igjen så gla` - ja, spør om pergo - det skader jo ikke med bitte litt hjelp i vår situasjon. Det at jeg også får oppfølging i form av blodprøver der bl.a. FSH, LH og østradiol måles, føles betryggende.

Jeg er vel på dag 23 i dag tror jeg. Kroppen kjennes helt som vanlig, ingen symptomer, så jeg regner med at TR dukker opp til helgen. Men - nå skjer det hvertfall noe - så jeg kan godt vente noen måneder til jeg...

Lykke til på fredag, gi meg en liten oppdatering da :-)

Ha en super dag du også - du har jo fått positiv el-test i dag ;-)

Skrevet

Så kjempefint, mollymamma! Herregud, så mye det betyr at man blir godt mottatt og tatt på alvor. Dette sprer jo optimisme på oss andre også - det er håp, og det er hjelp å få. Kan jeg spørre hvor du var hos gynekolog? (har tenkt å ta en tur selv hvis det ikke skjer noe innen noen måneder, men har selvfølgelig veldig liten lyst til å møte en mann av den sorten du beskriver.)

Blir spennende å følge deg framover, da! Når skjer det nok noe snart!

Skrevet

Tobarnsmamma neste år - gyn. heter Kari Anne Trosterud, kvinnelegen i Hedmark, og holder til i Elverum. Hadde hørt mye positivt om henne på forhånd, bl.a. at hun har henvist flere til Danmark med gode resultater. Blir det langt unna deg? Man trenger henvisning fra fastlege, og hun har ca. tre måneders venteliste. Veldig flink ihvertfall.

Ja, tenk så mye det betyr at man blir godt mottatt. Føler at jeg nå har fått igjen gnisten, og at vi ikke har tenkt å gi oss på en gooood stund.

Lykke til til deg - og vi følges på veien :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...