sekstisjuer Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Jeg vet at man kan få blodtrykksfall hvis man reiser seg fort opp, det har jeg erfart selv, så tar det med ro når jeg reiser meg. Jeg har de siste dagene plutselig blitt så slapp, har regelrett måtte sette meg ned samme hvor jeg har vært. Har opplevd dette flere ganger mens jeg har vært i en eller annen butikk. Det føles som om beina ikke orker bære meg, og jeg blir lett svimmel. Kan dette også være blodtrykksfall? Gikk nettopp en trilletur med lillefrøkna da jeg igjen fikk et "anfall", og måtte sette meg på trappa til naboen. Det er litt ubehagelig dette, særlig når jeg aldri vet når det kommer. Gikk og svimla mye i høst da blodprosenten var nede i 50, men det var på en annen måte. Nå er blodprosenten oppe i 67, så det kan ikke være den som forårsaker dette heller. Andre som har opplevd dette?
Mamma mjaua Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 du vet ikke hva O2 metningen din er da? røyker du? men kan jo være blodtrykksfall. du har ikke for lavt blodsukker? spør legen om han kan sjekke deg=) ikke noe behagelig å ha det slik.
sekstisjuer Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. mars 2008 Hvordan tester de O2 metningen da? Gjennom pusteprøver? Jeg har forresten vært tungpusta gjennom hele svangerskapet. Jeg røyker ikke, det har jeg aldri gjort. Blodsukkeret tester jeg av og til hjemme, da jeg har barn som har diabetes, men det er en stund siden jeg sjekka sist. Tror kanskje jeg skal teste dette noen dager nå for å se om det kan være blodsukkeret som forårsaker det hele.
Mamma mjaua Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 der jeg jobber så stter vi på en liten plastikksak på pasientenes ene finger, fks pekefinger.. den viser pulsen + O2 metning (hvor mye oksygen man har i blodet. 0= ikke noe 100= maksimalt, den viser i prosent). anbefaler deg å gå til legen om du føler deg så uvell, så finner han/hun hva som evt ikke er som det skal være.
sekstisjuer Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. mars 2008 Jeg vet at jeg har litt for høy puls, kan det spille inn kanskje? Hva er et godt resultat etter en sånn måling - fra 50 og opp? Har aldri blitt testet med dette før jeg, så vidt jeg vet, bortsett fra da jeg ble fraktet i ambulanse en gang, da satte de på en plastikksak på den ene fingeren min. Det var sikkert en sånn måler det da?
Mamma mjaua Skrevet 3. mars 2008 #7 Skrevet 3. mars 2008 har du høy puls så kan det være grunnen. neste gang den er over 200 (uten at du har vært i aktivitet) må du dra til legen med en gang, slik at de kan sjekke hjertet ditt. o2 metning skla være så nært 100 som mulig, noe med 90.
Mamma mjaua Skrevet 3. mars 2008 #8 Skrevet 3. mars 2008 og ja, det var nok oksygenet i blodet ditt de målte i ambulansen. håper du snart blir bedre. må være tøft for deg å ha det slik. god bedring=)
*Super*Mamman* Skrevet 3. mars 2008 #9 Skrevet 3. mars 2008 O2 metningen skal ikke ligge under 95 %. Tviler på at det er lungene dine det er noe i veien med... Men du kan jo be legen sjekke neste gang du er på kontroll, er fort gjort!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå