Gå til innhold

Å ta taxi med små barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tak taxi med lillemann kveld lørdag, og bestilte taxi og spesifiserte barnesete. Hun spurte til og med hvor tung han var, og ut ifra det var det også klart at han trengte et nr 2 sete. Og så får vi taxi med bare pute for store barn. Så irritert. Hadde ventet så lenge i telefon kø og så på taxi, så vi tok sjansen.

Hvilke erfaringer har dere andre med små barn og taxi? Noen som faktisk har fått sete? vet jo at de liksom skal ha noen med seter, men...

Og jeg gidder ikke en diskusjon om sikring av barn i bil, eller at vi i det hele tatt hadde han ute så sent.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er helt tragisk dårlig stand på seter i taxi. De gangene man faktisk får bilsete med rygg på er det så gammelt at det omtrent detter fra hverandre, for ikke å snakke om at det aldri i livet er godkjent for de minste! Vi pleier å be om babysete til lillesnuppa på 20 mnd, da sitter hun bakovervendt og innenfor vektgrensen... Tenker liksom også på at taxisjåførene generelt kjører som noen svin, og at det burde hvertfall være god sikring til barna der! Bakovervendt/forovervendt er nå en ting, men de bør hvertfall sitte LOVLIG og trygt, innenfor sin vektgrense..! Tragisk...

Skrevet

Jeg har bare positiv erfaring. De nye bilene har jo nå integrerte (heter det det?) barneseter. Når jeg har tatt drosje med baby har jeg måtte ha eget babysete med meg, men det blir opplyst på forhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...