caroline82 Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Er det noe man må ha, eller merker man om man trenger det!!!
77-modell Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Ikke noe man må ha, men kan være kjekt om du merker du har veldig mye melk. Med nr. 1 hadde jeg veldig såre brystvorter en periode, og pumpet da for å gi henne på flaske. Det var mindre vondt å pumpe enn å amme. Mange pumper også for å fryse ned til senere bruk. Jeg hadde en enkel håndpumpe, men hvis man blir å pumpe mye, så er det kanskje greit med en elektrisk. Men må si jeg følte meg veldig som en melkemaskin der jeg satt med pumpa!
caroline82 Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2008 Melkemaskin ja.. Hihi.. Ja nå går jeg snart fra rugekasse til matstasjon.. 8 dager til termin og panikken om hva man kan mangle begynner å komme.. Takk for svar..
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Jeg har kjøpt meg en enkel håndpumpe til ca 300 kr, slik at jeg kan stikke til frisøren i noen timer feks eller noe slik, å slippe å være engstelig for å måtte være tilbake etter 3 timer liksom. Da får jo også pappan litt mer nærhet med baby.
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 jeg hadde ventet til barnet er ute med å kjøpe. rett og slett fordi du ikke vet ennå hvilket behov dere vil få. Feks jeg fikk ikke til amming i det heletatt og endte opp med å fullpumpe i 4 mnd. Tro meg, du vil ikke sitter der med en liten, slapp manuell pumpe, da (les: senebetennelse). Du vil jo skjeldent trenge pumpa de aller første dagene, hvis alt er normalt.
Smånetta 14.mai Skrevet 3. mars 2008 #6 Skrevet 3. mars 2008 Jeg ville ha ventet. Det er slett ikke sikkert du trenger med mindre du vet du kommer til å være borte fra baby en del.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #7 Skrevet 3. mars 2008 En vanlig håndpumpe koster "bare 300 kr". Jeg har kjøpt en! Ville allikevel ventet med å kjøpe en elektrisk ( rundt 1.200 KR )...må se først om det er virkelig behov for det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå