Gå til innhold

familiebil til 4?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå tenker vi å kjøpe ny bil, men verken jeg eller min mann er noe interessert i bil (kan ingenting om bil). Det jeg vil ha er en som har plass til 2 fremme og 2 bak. (bak sitter to små me store barneseter). Vil ha en litt "høy" bil, så jeg kan ha litt kontroll, er ikke så lang så liker best å kjøre litt høye biler....

var inne på finn, men lite vits når jeg absolutt ikke har peiling, noen som tenker at de vet hvilken bil som kan passe til meg? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er sååå fornøyde med vår Toyota Avensis. Den er god og romslig, og du får plass til det meste. God plass til beina bak.

Sjelden noe galt med den, og service er ikke av det dyreste. Toyota faller også lite i verdi, selvom årene går. Det viser at de holder leeeenge. :)

Skrevet

Vi har Ford Mondeo, og er kjempefornøyd med den. Det er den stasjonsvognen med aller størst bagasjerom. Vi har to store bilseter i baksetet, men det er ingen problem at jeg sitter baki sammen med de. Baksete er romslig, både i bredden og til knærne. Dessuten er det lite feiler på de, sier ihvertfall mannen i huset, som forøvrig har litt peiling på bil.

Skrevet

jeg har også en mondeo stv ('93mod) og syns den er kjempegod...billig og lett å reparere om noe skulle gå istykker også...

men du spør jo om en høy bil...hmmm...rav4 eller noe da kanskje...vanskelig å si når du ikke sier noe om hvor mye dere er villig til å legge i kjøpet...nevn en makspris,så kan jeg titte litt for dere... :)

Skrevet

Opel Safira eller Rav4 tenkte jeg på. Gode biler begge to!

Skrevet

Tusen takk for svar, da har jeg iallefall et utgangspunkt. Har ikke bil lenger, så må ha en snarest:)

Til zikosu - kjempeflott viss du vil hjelpe å se!!!! Jeg tenker en bil som er 2 til 4 år gammel, ikke så mye mer enn 200.000-250.000.

Skrevet

hvor dere befinner dere i landet eller hvor langt dere er villig til å reise for å kjøpe bil er også greit å vite...

men skal ikke være noe problem å finne drømmebilen når dere kan legge såpass med penger inn i den... :)

Skrevet

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12522287&sid=xz3cabrp9fm553922&pos=null&tot=null

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11592502&sid=xz3cabrp9fm695759&pos=null&tot=null

Her er et par stykker som ser strøkne ut...ikke ille pris på den Hyundaien heller...Men sånn drifts- og sikkerhetsmessig er nok VW'en bedre...Dere kan jo kikke på den nye typen også,Tiguan heter den,tøff og god bil... :)

Av nyere VW kan du nesten ikke ta feil uansett hvilken du velger,der er det helt opp til hva dere ønsker...

Skrevet

vi har bmw 3 serien stasjonsvogn. veldig bra, ellers audi a4 stasjonsvogn bra. er kanskje ikke de billigste men ikke de dyreste.

Skrevet

glemte at du ville ha høy bil.Da har jeg en bil som er perfekt for dere og IKKE dyr. En av de aller beste fam bilene er touran og koster ny ca 250 000kr høy masse plass og super å kjøre. ville ha en sånn men typen er bil idiot så har ikke mye jeg skulle sagt

Skrevet

Toyota Avensis (stasjonsvogn) er ikke spesielt høy, men er super bil!! Veldig lite problemer med dem, og rimelig forsikring (kanskje en sammenheng der!!).

2004-modellene og nyere ligger fra 200.000 og oppover.

Skrevet

Jeg vil på det varmeste anbefale volkswagen caravelle, den lange utgaven. Veldig oversiktlig å kjøre og du har absolutt følelsen av kontroll. Jeg synes til og med den er enklere å rygge og parkere med enn en vanlig stasjonsvogn, bortsett fra at du trenger mer plass selvsagt =). Men det aller beste er plassen, med to barneseter bak, kan du fremdeles ha med en ekstra passasjer. Baki er det bare å kjøre barnevogna rett inn, uten at det blir halvfullt engang..

Skrevet

Takk for hjelp zikosu du har forstått den type bil jeg vil ha:)

Har hatt en matrix, føler den kan bli i minste laget nå. Men touranen ser jo veldig fin ut! Er det ikke langåpent på bilforetninger i dag? tenker vi må begynne å se der, MÅ ha en bil, plutselig sto vi her uten bil. Er først da jeg ser hvor avhengig vi er av bil;)

Skrevet

Vi har en ford focus stasjonsvogn. den er litt mindre i bagasjen enn mondeoen men er en super bil=)

Vi er 5 stk, hvor en med barnesete..Vi får plass til oss og bagasje når vi f.eks. drar på hytta=)

Vi må selv bytte til større bil nå som vi får en gutt om noen uker!

Bilen er jo samtidig billig, for det er så mange av dem for tiden=)

Vi betalte 69.000kr for vår 2000 modell=)

Skrevet

Ikke noe særlig bagasje plass i en touran da=(

Skrevet

Hei, kommer an på prisen dere har tenkt å betale. Selv kjøpte vi VW Touran i 2007, og er veeldig fornøyd med den (ca. 350.000). Finnes både i 5 og 7 seter. Vi har 2 barneseter i bilen, og det er fint at det går an å legge ned de setene du ikke har bruk for. Kjekt med 7-seter når svigers kommer på besøk. Høyt sitter man også, iallefall ikke nede på bakken som på biler jeg har kjørt før. Og den er ikke minst stabil på veien. Anbefales!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...