Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,

jeg og kjærsten min skal nå bli samboere på vårparten. Men lurer på den beste måten å få til et fint samvær med barna hans på.

Han har 3 barn fra før som er mellom 8 og 3 år. Og nå har han for tiden samvær hjemme i exen sin leilighet. Men vi ønsker begge etterhvert at samværet skal skje her hvor vi bor.

Jeg har ennå ikke truffet barna, og ser for meg at det kommer til å skje rett etter påske. Han flytter ikke inn før i mai heller.

Min tanke rundt det hele er at han begynner å ha de her de timene på onsdag ettermiddag som han har de. Lager middag til de og leker og koser seg her, før de drar hjem igjen. Og at jeg og min snupp ikke er her i starten.

Så ser jeg for meg at han etterhvert kan begynne med en natts overnatting i helgene. Hvor også jeg og snupp i starten ikke er her.

Tror også det er lurt at jeg først begynner å være litt sammen med de så de blir godt kjent med meg før lille snuppa mi blir introdusert og integrert i det hele.

Det har vært en tøff skilsmisse og han har vært borte fra barna i noen år, pga dødsfall i utlandet. Og jeg er første seriøse kjærste han har hatt siden skillsmissen, så jeg er veldig opptatt av at barna sine behov skal bli satt først.

Jeg vil også at han skal snakke med exen og fortelle henne hvordan vi vil løse denne vanskelige overgangen og høre om hun har noen innspill. Men de kommuniserer veldig dårlig og jeg er redd det skal bli masse krangel ang dette. Hun vet per dato at han sover mye her, men ikke at han planlegger å flytte inn.

Noen tips og råd?

Takk!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes ut som en bra måte dette ,men syns det virker litt rart at du og barna skal treffes etter at dere har flyttet sammen. hadde det ikke vært likere å treffes før dere flytter sammen? bare en tanke fra min side.

Skrevet

joda vi skal treffes før vi flytter sammen, de drar på ferie i nå før påske og regner med at vi skal møtes når de er tilbake i slutten av mars :) og kjærsten flytter ikke inn før tidligst 1. mai ;)

takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...