Gå til innhold

hjertebank... eller noe..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat nå har jeg noen slags hjertebank.. eller, vet ikke hva det er.. men er noe med hjertet mitt.. hopper over et slag elller noe... ubehagelig..

Noen som har hatt det? har det noe med graviditeten å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg sliter også med rask hjerterytme og ekstra slag...det kommer helst når jeg sitter i ro - altså ikke ved fysisk aktivitet. Det er veldig ubehagelig, og fører med seg en utrolig matthet og jeg blir slapp. Jeg er vant til å ta pulsen min, og none ganger når jeg får disse hjerteklappene, fyker pulsen min opp, for så å roe seg igjen. Har vært hos lege og tatt EKG av hjertet, men de kan ikke finne at noe er galt.

Dette kommer mest sannsynlig pga graviditeten. Jeg har i allefall ikke vært plaget av dette tidligere. Har du fått sjekket blodtrykket ditt og tatt en stoffskifteprøve? Det kan være lurt, for å sjekke at det ikke er svangerskapsdiabetes.

I følge jordmor er ikke dette noe farlig, bare ubehagelig. Når man er gravid jobber hjertet for 2, og noen ganger blir det litt overledning og hjertet løper løpsk...Så lenge du får sjekket blodtrykk og stoffskiftet, og de ikke finner noe galt der, er det nok mest sannsynlig ikke farlig, bare ubehagelig...Ta det med ro i alelfall, og ikke stress for mye:)

Skrevet

Dette hadde jeg også mye av ved forrige svangerskap (har foreløpig sluppet unna det verste denne gangen). Jeg var inne til regelmessig kontroll og hadde tildels høyt blodtrykk, men det var ikke noe farlig med meg i alle fall:-). Bare sinnsykt ubehagelig. Ta det opp med legen din, du:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...