snart tobarns Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Hvor mye er vanlig å betale ei nabojente på 13 år for å sitte barnevakt for to-åringen en kveld? Hun har selv spurt om å få passe han mange ganger, for hun synes det er så stas. Hun kom kl 7, og vi gikk halv åtte. Sønnen vår var ferdig for kvelden, og hun bare la han rett før 8. Vi satte frem pizza, brus og chips og kom hjem 24.30 og ga henne 100 kroner. Er det veldig lite?
balsam Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 jeg hadde nok gitt mer enn det.. hvis søstera mi sitter en kveld så pleier hun å få 300 ca.. noen ganger mer andre mindre.. virket hun fornøyd selv da?
___ Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 Jeg synes det var litt lite, under 20 kr pr time. Det er mindre enn vi pleier å måtte betale for parkering av bilen sån for sammenlikningens skyld. Hvor mye man skal betale, og hvor lenge, synes jeg uansett bør avklares på forhånd. Barnevakter gjør en jobb og bør få "lønn" for det, ikke en gave etter "arbeidsgivers" forgodtbefindene.
snart tobarns Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. mars 2008 Nei, vi kunne sikkert gitt henne mer altså...Har to stebarn som er her annnenhver uke, så de pleier å sitte når de "gidder"....(ikke så ofte lenger ) Hun virka veldig fornøyd, ja. Hundre kroner er mye penger i den alderen. Jeg synes det har litt å si hvor mye arbeid det er, og om det liksom er en jobb for henne. Som sagt gledet hun seg veldig, og vet ærlig talt ikke om hun engang forventa betaling...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå