snart tobarns Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Hvor mye er vanlig å betale ei nabojente på 13 år for å sitte barnevakt for to-åringen en kveld? Hun har selv spurt om å få passe han mange ganger, for hun synes det er så stas. Hun kom kl 7, og vi gikk halv åtte. Sønnen vår var ferdig for kvelden, og hun bare la han rett før 8. Vi satte frem pizza, brus og chips og kom hjem 12.30 og ga henne 100 kroner. Er det veldig lite?
Tante Bassa Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Jeg synes det var lite. Selv om sønnes deres sov, så hadde hun et stort ansvar. Ville nok betalt det dobbelte.
snart tobarns Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2008 jada, kan godt være det var litt lite. Egentlig vet jeg ikke om hun engang forventa betaling, hun har jo hatt så lyst til dette. Dessuten har vi hjulpet henne masse med hobbyen hennes...men for all del, kunne sikkert spytta i litt til.
NormaJean Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 kanskje dere kan høre med foreldrene hennes og bli enige om hva som er akseptabel betaling? da har de litt kontroll over hva hun får også, og hva de synes er riktig betaling i forhold til hvilken ytelse som er gitt.
semma Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 Vi har ei jente på snart 17 som vi betaler 60,-/timen. I utgangspunktet ble vi enige om 50,-, men vi er så fornøyde med henne og vil ikke miste henne, så vi gav henne lønnsforhøyelse. Men vi serverer svært lite. Her er det mat i skapet og pizza i fryseren om hun er sulten. Som regel kommer hun rundt kl 20 og har ansvaret for 2 barn på 3 og 5 år. Vi er ofte hjemme rundt midnatt, og kjører henne ved behov hjem.
Makko med to små gutter Skrevet 3. mars 2008 #6 Skrevet 3. mars 2008 Jeg synes det var lite... Selovm guttungen sov var jo hele kvelden hennes opptatt....
Nå kommer nr. tre Skrevet 3. mars 2008 #7 Skrevet 3. mars 2008 Vi har også ei jente på 13 år som passer. Hun får 30,- timen, uansett om hun passer på dagen eller kveld når vi er borte. Av og til så henter hun i bhg, og kommer hjem kanskje i 19.00 tida. Dette har vi blitt enige om, og hun syns det er helt greit. Og så får hun selvfølgelig spise og drikke da når hun er her på kvelden. Og hvis hun har med seg ei venninne eller noe, så betaler hun litt av de pengene hun tjener til hun. Har forhørt meg med også med mammen hennes og dette er visst vanlig her. Vil ikke betale for lite og gjøre forskjell, men man skal heller ikke betale i bøtter og spann.
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #8 Skrevet 3. mars 2008 hei. jeg satt veldig mye barnevakt for andre da jeg var på den alderen og utover. jeg fikk 35 kroner timen, og var storfornøyd med dette:) bli litt penger samtidig så fikk jeg jo også spise og drikke der når jeg var der da.
snart mor til 3 Skrevet 3. mars 2008 #9 Skrevet 3. mars 2008 har en standardtakst på 200 kroner pr gang vi.barnevakten er da 15 år. syntes det var greit med et fast beløp så slipper det å være spekulasjoner. hvor lang tid hun er barnevakt varierer veldig fra å ha vært barnevakt tre timer en gang til en del flere timer en annen gang. av mat og slikt så har vi alltid pizza i fryseren,men tror ikke hun har spist det noen gang.. potetgull,snop og brus vet hun hvor hun finner og det har hun fått klar beskjed om å bare ta det hun vil ha... :-) syntes det er en grei ordning. vet at sønnen min er tatt vare på og at hun ikke har noe problem med å ta han i sengen hvis det skulle være og er ansvarlig nok til å ivareta hans sikkerhet. syntes det er veldig godt å vite at ungen er trygg uansett hvor vi er... :-)
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 3. mars 2008 #10 Skrevet 3. mars 2008 Barnejenta vår er 13 blir 14..Hun får 4o kr timen på dagtid, og så gir vi alltid 200 pr gang hun sitter inne på kveld-sitter til tolv/ett tiden:-)
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 3. mars 2008 #11 Skrevet 3. mars 2008 Her har vi bare barnevakt på kveldstid og da betaler vi 250 kr,uansett om vi er borte en time eller om det blir fire timer,på den måten gjevner det seg litt ut og det blir mer atraktivt å sitte de gangene vi bare er borte en time. Synes det var lite du betalte ja,men du spør jo om hva vi synes,så det er vel for å se hva andre gir og kanskje gi mer en annen gang
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 3. mars 2008 #12 Skrevet 3. mars 2008 Vi har vell en avtale om 30 kr timen til hun som passer Amalie innimellom (hu er 11-12), men pleier gi litt mer, så blir som oftest 50 kr timen.. Jeg synes personlig at alt under 200 kr for kveldsbarnevakt blir litt lite, men det kommer jo også ann på hvilken avtaler dere har..
hallais Skrevet 3. mars 2008 #13 Skrevet 3. mars 2008 Vi betaler 100 kroner hvis hun sitter en kveld. Hvis hun ligger over, har hun med en venninde og da får begge 200 kr hver. Da står de opp med barnet om morgenen også! Foreldrene synes dette er alt for mye penger, de er 13 år. Jentene er storfornøyde!
Lykke:-) x2 Skrevet 3. mars 2008 #14 Skrevet 3. mars 2008 Jeg betaler alltid 200 kroner når nabojenta sitter barnevakt. I tillegg bruker jeg å kjøpe inn pizza, brus og litt snop. Syns det er en fin måte for henne å tjene seg litt penger på:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå