Gå til innhold

Halllo!!:)Noen å pjatte med?Flere med store babyer som spiser godt?:)


tittentei...

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.Eg er ny på denne siden:)Fint å bli kjent å dele erfaringer!!Fødte en gutt på 4375..Han er nå 5mnd å veier mot snart 9 kilo.Begynte tidlig med grøt,å trenger større porsjon enn angitt.Han får mat til han er fornøyd.Han får grøt morgen/kveld,men tror han må få midt på dagen også.Kansje begynne med middag!!Ikke alltid lett.Flere med baby glad i mat,mye mat:):)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hei:)

Min gutt var 5kg når han kom til verden. og på 5mnds kontrol var han blitt 9,2 kg:) Stor gutt her også:)

Begynte med grøt når han var 4mnd.. og nå får han grøt hver kveld i 7tiden. også får han middagsglass til middag!

Ellers drikker han bare morsmelkerstatning da.. ca hver 3-4 time..

sover hele natta.. fra halv 8 til halv 6 ca.. noen ganger våkner han 5 og vil ha mat.. også sover vi igjen etter det til klokka 8-9 ca.. så står vi opp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Mitt "lille" gull ble født en mnd før termin og var da 3080 gram. På 5mnd kontroll i går var han blitt hele 9,5 kg!! En skikkelig kompakt godklump:) Han har fått kun morsmelk helt til nå, men vi har nå begynt å introdusere litt grøt, noe som er kjempepopulært! Han smatter og nyter den til det fulle:) Det er herlig med baby som har matvett og som koser seg med maten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille var 4140 da han ble født. på 5mnd kontrollen var han 7850, så ikke fult så stor som deres men legger på seg godt, å spiser som en hest ihvertfall :)

Han får morsmelk 4 ganger for dagen, mme 2ganger for dagen og ett frukt beger 1 gang pr dag. Tenkte å begynne med middagsglass til han snart.

Han liker ikke grøt da, har prøvd flere ganger med forskjelliger grøter og tykkelser. Men han bare brekker seg, og det ender med at han kaster opp. Så tydelig at dette ikke er noe for han :) ihvertfall ikke enda.

Han får flaske i halv syv tiden (260ml mme), å da sovner han i syv tiden, å sover helt til halv åtte/åtte dagen etter :D

Så får helt klart nok mat :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der.Så gøy:)Keven fikk 5mnd vaksinen idag.Var 70 lang å mest 9 kilo,hehe,Begynte med grøt 3 1/2 mnd.Nå får han 6mnd grøt med havre.Han liker det meste.Er mye sulten:)Han får også mme.Legger seg for kvelden i 10-11 tiden å sover til9-10 neste dag.Varierer,fordi jeg legger han ikke på fast bestemt tid enda.Må bli flinkere.Har aldri grått,alltid blid glad!!sier klart ifra når han er sulten:)noen ganger han våkner tidlig,som 5-6 tiden,så putter jeg sutten i munnen.Da sover han en stund til!!Nå løfter han rumpen i været å prøver å åle seg avsted.Han har hastverk!syns han er tidlig med alt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der,kosligt!!Keven fikk 5mnd vaksinen idag.Mest 9 kilo å 70 lang:):) Di er mest like store,hehe.Jeg liker godklumper!Min gutt får mme,grøt 2-3 ganger til dagen.Skal prøve med middag!!Han liker det meste.Begynner å like vann godt,å det er bra.Tenker gutten din likte grøt nå,etter bare å ha hatt melk så lenge,hehe.Godt di spiser.Når di begynner å krype,gå så spreller di av seg nåe.Godklumper:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei der!!gøy..Det var en stor gutt du også fødte:)Min ælsker grøt.Prøvde med grønnsakspurre,det ble rart å han brekte seg.Grøten er bløtere å søt.Eg har i litt malt i grøten,da liker han den bedre.Han likte risgrøt4mnd.Men har begynt nå med havre for 6md.Han reagerte litt,men eg prøvde igjen senere på dagen,da spiste han som bare det.Prøver å vende han til sunne ting!! Viss di drikker mye melk,så blir di fort sultne.Det metter ikke så godt!Min gutt får ca 160-200ml på morgenen,par timer etter så får han grøt.3-4 timer etter grøt ca 80-100ml melk(får kun mme),så får han grøt igjen å noe melk senar.AV å til får han grøt 3 ganger.må snart gi han middag:)Han drikker lite melk nå.Varierer på dagene.Nå liker han vann:).Utroligt mye din gutt kunne drikke før han la seg.260ml??.Min gutt drikker ca 100-160.Så sover han hele natten,men legger han i 10 tiden.så sover han til ca 8-9 tiden.Men gir han melk å han kan sove par timer til:)utrolig forskjellige barn kan være:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...