Gjest Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Noen som vet dette? Eller er det kun toeggede som er arvelig? Har en venninne som mener at det ikke er arvelig hvis det er eneggende tvillinger i familien- kun ved toeggede. Noen som vet?
Synnøve_Solbakken Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Kun toeggete er arvelig ja. Eneggete er en slags mutasjon (feil i delingen - koselig feil da).
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 Noen som vet hvilken vei det er arvelig, altså, min farmor har 2 sønner som er to egget, han ene er da min far. Kan jeg arve dette via henne eller er det mest når det er på moren sin side?
turtlebug, med bebi i magen:) Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Vet ikke helt hvordan dette er... For min del har jeg masse (to-eggede) tvillinger i nærmeste familie, hele tre par (!). Morfar er tvilling, farmor er tvilling og pappa er tvilling. ...så vil vel tro sjansen er rimelig stor for min del...
ninanja Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 Det er arvelig fra morssiden. Man kan arve evnen til å slippe flere egg under eggløsning. Sjansen for å få toeggete tvillinger øker når mor: • Har tvillinger i familien, særlig i rett linje. • Har født toeggete tvillinger en gang før. • Er over 35 år og har fått flere barn tidligere. • Er høyere og tyngre enn gjennomsnittet av kvinner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå