Gå til innhold

jeg er ikke særlig opplyst, men,

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan dette være bekkenløsning?

de siste nettene har jeg våknet hver gang jeg snur meg pga smerter i lysken og skambenet. Når jeg er oppegående så har jeg ikke vondt i skambenet lenger, men lysken gjør fremdeles veldig vondt, samt det går utover hoften når jeg anstrenger meg..

Hehe, jeg sitter ikke her og leter etter tegn på bekkenløsning altså. Men jeg har seriøst vondt, og lurer jo på hva det kommer av. Legesenteret tar jo selvfølgelig ikke telefonen da.. Så kanskje noen kloke damer her svare?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er bekkenløsning ja. Jeg får også vondt om natten når jeg snur meg. Heldig vis ikke mye plaget. det blir værre av provokasjon, så ikke press deg til å gjøre det du får vondt av, da blir det værre.

Skrevet

Huff, var det jeg fryktet ja.. :/ Får vel slappe av da da. Takk for svar!

Skrevet

Det er så kjedelig det der!! Mye plaget selv jeg..men bare tre uker igjen nå=)

Glatt sengetøy gjor det lettere å snu seg:)

Skrevet

Takk for tips Ina :)

har enda 7 uker igjen enda jeg da. HI altså :)

Skrevet

Alle har jo til en viss grad bekkenløsning, men dette trenger ikke å være noen alvorlig grad! Jeg hadde vondt om nettene i noen uker omkring uke 28 - 34, da var det kjempevondt å snu seg!! Men det satt litt mer bak til meg, og var ikke vondt om dagene da jeg gikk og var aktiv. Kjente det litt tidligere da jeg ennå jobbet en del, da brukte jeg et bekkenbelte som stabiliserer bekkenet, og er veldig greit å forebygge med når man skal gå litt.

Etter uke 34 har jeg bare blitt bedre i bekkenet, og har ikke vondt om natten lenger. Begynte med å legge en pute mellom bena, som også hjelper veldig til bekkenet, når man ligger på sidene. Stivner kanskje litt når jeg ligger og sitter lenge, men det går seg til etter bare noen steg.

Det kan jo også være at det du kjenner er at hodet til babyen har begynt å legge seg til ned i bekkenet? Da kjente jeg det litt sånn som du beskriver det! Presser litt mot skambenet og mer inni neddi der så å si!;)

Håper du finner ut av det, jeg er hvertfall ikke plaget med bekkenet i noen stor grad, selv om jeg har kjent det til tider. Så trenger ikke å bli alvorlig til deg heller! La oss håpe det!;)

Skrevet

Få deg en henvisning til fysioterapeut (gjennom legen din), slik at du kan få behandling for det. Jeg har i tillegg hatt bra erfaring med fotsoneterapi og akupunktur. Det kommer jo ann på hvor ille det blir da, men de sier at det lønner seg å begynne med behandling med en gang man kjenner det, slik at det ikke blir altfor mye verre. Jeg har vært bedre etter at hodet sank ned i uke 34, jeg, men er fortsatt ikke helt bra.

Skrevet

Hærlighet HI! Jeg har akkurat som deg! lurt at du spurte, så fikk jeg svar og! :-D

Skrevet

Takk for svar Trine :)

Jeg har aldri tenkt på at det kan være hodet som er på tur ned i bekkenet! Skal høre med lege på onsdag, for han er visst ikke tilgjengelig før da. Så jeg får prøve å ha en pute mellom bena jeg og da, og se om det blir noe bedring :)

Hilsen HI:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...