Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i en liten leilighet på i overkant av 40kvm 1(2)roms. Skal selge nå før baby kommer og kjøpe større bolig. I denne anledning fresher vi opp leiligheten og gjør den klar for salg. I går malte samboeren min små partier rundt om i leiligheten som trengte et strøk med penselen. Vannbasert maling som ble brukt. Jeg var tilstede da han malte. vi luftet godt og hadde vinduet oppe i natt også. I og med vi har så pass liten leilighet så er det ikke noen skikkelig deling mellom rommene, så man vil uansett oppholde seg der det er nymalt.

Han tenker å ta andre strøket i dag.

Jeg er akkurat tre mnd på vei.. Tenkte at vannbasert maling når jeg ikke gjør det selv, og vi lufter godt, det kunne da ikke være farlig, men nå hører jeg så mange meninger om dette at jeg blir litt skremt.. hva er egentlig riktig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vannbasert maling skal ikke lenger inneholde farlige løsemidler, så malinglukta er trygg selv for gravide (Tidligere har basen vært fri for løsemidler, mens blandingsessensen har hatt løsemidler). Hvis du er urolig ville jeg spurt hos en fargehandel.

Skrevet

Hei.

Når jeg var gravid med lille jenta jenta mi malte vi barnerommet da jeg var ca 25 uker på vei. Vi brukte vannmaling og jeg fikk høre av alle jeg snaket med at det ikke var farlig. Når man er gravid hører man alltid mange advarsler om ting man ikke kan gjøre eller spise. Jeg trur bare man skal bruke sunn fornuft jeg og så vil alt gå bra. Oljemaling ville jeg nok ikke malt med, men vannbasert er ingen problem:o) Lykke til

Skrevet

Takk for svar!

Det blir jo bare maling i går og i dag med vannbasert maling. Vet at malingen er akkurat året gammel. Min samboer er snekker og mener det skal være ufarlig male med vannbasert selv nå som jeg kun er 3mnd. på vei, men leser du inne på nettet så finne du linker der det står både det ene og det andre om vannbasert.

Jeg står ikke oppi han når han maler, i dag er jeg vekke til sent på kveld og han lover å lufte godt når han maler så... og da er malingen tørr til jeg kommer hjem.. og så sover vi med vinduene åpne. Tenkte en stund på å dar og overnatte hos en venninne for å "slippe være hjemme etter malingen", men er da måte på hvor forsiktig en kan være.....

Lever sunt og godt elles, så burde vel holde? kjedelig å ikke kunne hjelpe han med oppussingen, men sånn er det bare.. får gjøre mitt på andre områder.. eller som han sier : "du gjør jo ditt, du bærer på nurket vårt" :-)

Takk for beroliende ord jenter... Tror jeg velger å slappe av for dette går sikkert så bra ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...