Gå til innhold

Da Helene Salome kom til verden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om morgenen torsdag 21.02 var jeg usikker pä om vannet var gätt. Siden jeg hadde legetime om morgenen samme dag, ringte jeg ikke föden. Hos legen ville de ikke undersöke meg, men sendte meg rett til föden.

Pä föden konstanterte de at vannet ikke var gätt, men at det var for lite fostervann. Med meg og barnet var alt bra. Jeg ble lagt inn, for de ville starte födselen. Pä torsdagen fikk jeg bare en koktail, men ingenting skjedde. Fredag morgen ga de meg en halv tabelett, som förte til at riene startet kl 14. Riene varte nesten 1 min, og det var ikke mer enn 3-4 min mellomrom. Da riene kom enda tettere fikk jeg bade. (ca kl 16) Jeg klarte ä slappe mer av i begynnelsen, men etter ca 2 timer kom riene med 1 minutts mellomrom, sä da la jeg meg i senga igjen. Det var da bare 1,5 cm äpning.

Jeg lä pä dobbeltrom, og naboen min hadde besök. Sä jeg var det store underholdningstemaet der. Vi prövde ä spörre om de kunne gä et annet sted, men det ville de ikke. Etter en time gikk de. Da kom riene med ca 30 sek mellomrom, og jeg klarte ikke ä bevege meg. Jordmödrene sendte meg da til födestuen, sä jeg kunne fä epidural.

Pä födestuen mätte jeg fä riehemmende midler siden det nesten ikke var pause mellom riene, og legen da ikke kunne sette bedövelsen. Etter 3 rier begynnte bedövelsen ä virke, og jeg kunne slappe av. Smertene forsvant, og vi kunne ha normale samtaler med de som var der. Jeg merket bare svake smerter när jeg hadde rier. Jeg kom inn kl 20 pä födestuen med ca 2 cm äpning. Kl 21 var det 5 cm og da gikk ogsä vannet. Kl 22 var det full äpning. Da skulle jeg begynne ä presse sammen med riene. Under en av riene ba jordmor meg om ä presse, men da var jeg helt utenfor og sier „nei, jeg mä vente litt. Jeg mä först finne ut hvor jeg er“. Helene Salome kom 22.02. kl 22.50.

Jeg lä 4 dager pä barsel, da det var litt problemer med ammingen. Hun fikk ikke nok melk, men da jeg pumpet meg i tillegg, kom melka.

Nä er vi hjemme og koser oss. Siden vi bor i tyskland kommer ei jordmor hjem til oss hver dag (i 10 dager) for ä sjekke at alt er i orden, for ä undersöke jenta vär, og komme med tipps og räd. Hun har nä begynnt ä komme inn i faste melke og sövnrytmer, og er selvsagt verdens söteste jente. Da vil jeg ogsä benytte annledningen til ä takke for meg, og ä önske dere alt godt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye m lille snuppa di!

Nå kan du bare nyte tilværelsen som nybakt mor:-)

Håper dere får en kjempefin tid fremover!

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta!

Skrevet

Gratulerer masse masse!!! Kos deg med skatten din ;o)

Skrevet

gratulere så mye med jenta=)

Skrevet

Hei februarkind! Gratulerer saa mye med lillejenta! Jeg er saa glad for at jeg ser deg her igjen! Jeg bor i Esslingen (45min fra Tübingen) og har saa lyst til aa komme i kontakt med deg!! Prövde aa sende en pm, men vet ikke om du har sett det.. Send meg en melding hvis du har lyst til aa bli kjent med meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...