trollmor32 Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Det nærmer seg termin med stormskritt (6 dager igjen), og jeg gleder meg VELDIG og gruer meg samtidig litt.. Blir kos å hilse på vesla! Var på ultralyd her om dagen, og så hjertet som banket og jobbet! Kom på noe i natt da jeg lå og ikke fikk sove--- Etter barn nr. 2 var jeg veldig plaget av etter-rier. I mange døgn, og da spesielt om natta eller når den lille spiste. Jeg skulle liksom være sterk og ikke ta noe for smertene. Hvis det er like vondt denne gangen skal jeg ha lav terskel for å spørre om smertestillende!! Krysser fingrene for at vi ikke blir plaget for mye av disse etter-riene jenter.......
Mooncake Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Er sååå enig, jeg kommer til å skrike etter sterke smertestillende med en gang jeg kjenner etter-riene kommer.
Lille`mor & lillebøll Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 Bare ring i bjella så får du både voltaren og paracet. har nettop fødd selv....spis tabletter viss du har vondt,barnet ditt trenger en mor med overskudd:=)
nr 4 er her<3 Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 kommer oxo til å spør om smertestillende fort..var helt forferdelig med nr 3 så blir nok ikke akkurat bedre denne gangen men kan jo være at d ikke blir såå ille men..gruer meg lissom ikke til fødsel men til etter riene jeg hehe..
lilleluna7 Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 Etteriene blir visst bare verre og verre for hver gang man har født har jeg hørt. Stemmer i hvertfall for meg, og det er det jeg gruer meg til når det gjelder fødsel/barsel... Det er bare å kjøre på med smertestillende. Kombinasjonen ibux/paracet gjorde susen for meg sist gang. Tok tablettene regelmessig de første dagene. Hadde så vondt at jeg holdt på å spy når de kom... Ikke godt når man er ferdig med fødsel og rier og alt skal være fryd og gammen..
Sikkertforgammel Skrevet 3. mars 2008 #6 Skrevet 3. mars 2008 Ja, skriver under på at det bare blir verre og verre for hver fødsel :S Det var helt grusomt etter nr 4... Føltes ut som jeg skulle føde på nytt hver gang jeg ammet... Forbereder meg på at det kommer til å bli helt jævlig denne gangen og... Jeg spiste de sterkeste sm.still. jeg kunne få på føden, var der 4 dager, og måtte ha hver dag før jeg skulle amme. Tok sm. still. i ca en uke etter jeg kom hjem og.
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #7 Skrevet 3. mars 2008 Jeg venter nr 2 nå og hadde ikke etter-rier med nr 1. Ikke som jeg la merke til iallefall?? :-) Men hvordan er det med amming og smertestillende? Bare lurer jeg....
snuppelura_jente3 Skrevet 3. mars 2008 #8 Skrevet 3. mars 2008 Jeg hadde heller ikke etterrier med nummer 1, men derimot med nummer 2 hadde jeg det. Fikk da smertestillende, blandet paracet og ibux tror jeg på sykehuset de par første dagene, så gav det seg. Kan vel ikke akkurat si jeg gleder meg til disse etter riene på nytt igjen.. og med tanke på at de bare blir verre og verre..
Linn-pinn05.04.08*fødeklar* Skrevet 3. mars 2008 #9 Skrevet 3. mars 2008 Veldig bra at dette temaet blir tatt opp. Jeg er førstegangsfødende og har lest meg så mye opp på temaet baby at jeg sikkert kunne ha tatt en doktorgrad i emnet. Men etterrier hadde jeg aldri hverken lest eller hørt snakk om, før min mor nevnte det da vi var på handletur her om dagen. Hun sa at det var forferdelig vondt, og at hun ikke var forberedt på at det skulle bli sånn i det hele tatt. Hvorfor er det ingen som forteller om dette, og hvorfor står det heller ikke i bøkene? Jeg synes det er en smule merkelig....?
Sikkertforgammel Skrevet 3. mars 2008 #10 Skrevet 3. mars 2008 Jeg hadde heller ikke etter-rier med nr 1. Kjente ikke noe som helst. Grunnen til etter-rier er at jo flere gang man har vært gravid, dess mer må livmora jobbe etterpå for å trekke seg sammen til normalen, etter fødsel. Det er dette som smerter... Jo fler graviditeter, jo mer må den jobbe... Den blir jo mer sliten for hvert sv.skap. På føden får man sm.still. som ikke er farlig for bebyen når man ammer.
Phantom´ Skrevet 3. mars 2008 #11 Skrevet 3. mars 2008 Etter-riene var det værste synes jeg. Det var jo smerter som ikke fører til noe som helst hyggelig... Spurte ikke om noe med nr 1, men fikk et jeg trengte med nr 2, og skal be om det som trengs denne gangen også. Husker jeg gruet meg for hver amming i lang tid fordi etterriene gjorde så vondt under amminga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå