Gå til innhold

sykehushotellet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

jeg er førstegangs, og jeg og mannen vår kunne tenkt oss sykehushotell siden hele familien kan være samlet hele døgnet, uten å tenke på visitt-tidene..

Da vet jeg at forutsetningene er at amming o.l skal gå greit..

Men vil det si at vi ikke får "undervisning" og veiledning i stell av barnet?

Eventuelt, hva går vi glipp av når vi velger sykehushotellet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytte dytte dytt.. ingen som vet?

Skrevet

tror nok du får litt hjelp, er jo jordmødre og sånt der også, men du får mindre hjelp enn om du ligger på vanlig rom med andre. men det kommer vel også an på hvilket sykehus du skal på.

er førstegangs og skal også velge hotellet, etter anbefalinger fra andre.

jeg skal på kk i bergen. de som jeg kjenner synes iallefall dette var mye bedre enn å dele rom med andre, selv om de var førstegangs første gangen de fødte på hotellet. senere glemte de å bestille plass når de kom inn, og måtte ligge på delt rom, og synes hotellet var mye bedre.

jordmødrene går jo på hotellene også, men du får ikke konstant "oppsyn" som du får mer av hvis du ligger på fødeavd..

Skrevet

Jeg vet ikke hvoran dette er i andre landsdeler, men jeg fødte for 2 år siden på KK og lå¨på hotellet. Du blir veldig overlatt til deg selv, men jeg ville klare meg på egenhånd mest mulig. Men om du har problemer så er det bare å gi beskjed til JM som er på vakt hele døgnet. Det eneste er at de ikke tar ut ungen og slik med mindre det er veeeldig behov for det. Med meg kom de inn morningen etter fødsel og skiftet og dullet med gutten, slik at jeg fikk vile. Og de hjalp meg med ammingen, viste meg hvordan man bader en baby og skifter på dem osv...

Så jeg syntes det var vldig greit på sykehotellet, og skal gjøre det igjen dersom det er plass denne gangen også:o)

Skrevet

På Ullevål vil de helst ha deg rett på hotellet. Jeg holdt på å bli sendt dit selv om jeg hadde en tøff fødsel bak meg, men de sjekket formen min ganske nøye og siden jeg var svimmel og hadde en del øresus(som ikke er vanlig for meg), ble jeg en natt på barsel før jeg kom over på hotellet. Jeg vet derfor ikke så mye om det første døgnet på hotellet, men den eneste oppfølgingen på sykehuset, var at de ville se på når jeg skiftet på sønnen min. Dusje måtte jeg gjøre når han sov, og selv om de var klar over det, så følte jeg meg mye tryggere når far passet han da vi var på barselhotellet.

Jeg synes det var veldig godt å være overlatt til seg selv med mulighet for å kontakte jordmor/barnepleier. Det virket som om de hadde et opplegg for hva alle skulle igjennom, i alle fall vi som var førstegangs, for vi måtte blant annet avtale tid som vi ønsket å få hjelp med bading og de kom innom for å se om amminga gikk greit (når man blir sendt til hotellet med en gang, er det jo mange som ikke har fått i gang noe amming).

Jeg kunne ikke tenke meg noe bedre sted å være, men jeg har hørt om noen som følte seg utrygge ved at det ikke var folk rundt dem hele tiden, men jeg tror det viktigeste er at man tør å ta kontakt når det er noe man lurer på, slik at den usikkerhetsfølelsen ikke får slippe til. De som jobber på hotellet er jo der bare for oss!

Og til slutt et tips til de som skal på barselhotellet på Ullevål: Ta med eget håndkle. De som er der er bittesmå, og ikke noe særlig for en som har født og som har godt av at ting er litt behagelige =)

Skrevet

I Stavanger havner alle med normal fødsel på barselhotellet. Så ligger de med keisersnitt og andre kompliserte fødsler på barselavdelingen. Jeg var førstegangs- i fjor og fikk kjempegod oppfølging på hotellet, både når det gjaldt amming, bading, stell osv. Har hørt at andregangs- ikke har vært like fornøyde med oppfølgingen, og at de har følt seg litt mer overlatt til seg selv.

Skrevet

Hei !

Jeg kan jo ikke med sikkerhet si dette, men det skal ikke være noe forskjell på hjelp om du ligger på barselhotell eller barselavdeligne på sykehuset.

Her i Ålesund så fikk vi for en stund siden også barsel hotel, og jeg fikk ligge der med nummer to (2007).

Her er det sånn at babyen må veie min og max, ingen komplikasjoner verken med barn eller mor for å ligge der nede. Det er til en hver tid to stykker på jobb, jordmor og barnepleier. Jeg ble tatt i mot med at ei av de kom inn på rommet mitt og gikk gjennom en sjekk liste, amming, stell osv... Det er lagt opp til at man skal komme til dem og spørre om ting. Du skal få all den undervisningen og veiledningen du vil !

Håper jeg også får ligge der denne gangen også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...