Gå til innhold

Flere som snart må gi opp ammingen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta mi har vært uinteressert i pupp på dagtid fra hun var 6,5 mnd gammel. Jeg har prøvd alt, det er helt uaktuelt for henne. Hun er veldig glad i annen mat og puppen blir for kjedelig, tror jeg. Nå er hun snart åtte måneder, og jeg begynner å bli lei. Hun vil ha om kvelden og to ganger om natta (da vil hun gjerne ha oftere også). Jeg har bevisst fortsatt med nattamming for å få i henne noe morsmelk, men nå begynner jeg å bli sliten av det, og jeg vet at hun ikke trenger det lenger, det er bare kos. Men hvis jeg slutter med nattamming, vil det bety slutten på all amming, for da klarer jeg ikke holde det oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ammer foran hvert måltid på dagen og morgen+kveld. Det er minimalt hun vil ha, hvertfall om dagen.

 

Har du prøvd mme da? Hvis hun er helt uinteressert i pupp, så får hun jo hvertfall i seg det hun trenger gjennom mme. Så kan du jo fortsatt amme når hun vil, men jeg skjønner at det er slitsomt flere ganger om natta! Hva med å amme kveld+morgen, og gi henne mme på dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi mista også interessen for pupp når hun begynte med fast føde to ganger om dagen. da var hun ca 5.5 mnd....og i tillegg begynte hun å bite meg da hun er ukonsentrert/ute blandt folk, så da sluttet vi.

Jeg ammer på morran før vi står opp, for da er hun rolig og koser seg. Synes i grunn det fungerer bra :) Veldig deilig å sove hele natta!!!

Og så har jeg lest at antistoffene konsentreres i morsmelka når en trapper ned ammingen, og det er jo flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kun frokostpupp klokka 6. ellers er det bare å glemme. Har hatt det i snart to mnd. Hadde håpa å klare nattapup også, men det har vi ikke tid til. Prøv å holode på kveldsamminga, men kutt ut natt. Jeg klarte å holde på kveldspuppen, til eldste snuppa til hun var over året, og da hadde vi vel bare hatt den fra hun var ca 8- 9 mnd. Bare jenta di får litt, så er det veldig bra.

 

på tide og begynne å sove godt igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt med amminga siden gutten min ble fem mnd jeg. Han er en ekstremt nysgjerrig og leken gutt og vrir seg og skal se seg rundt omkring. Tenkte å gi opp da, men så begynte jeg med syntocinonspray pluss ammet på stille rom, det hjalp mye. Noe av problemet var også at han var mett, var uvant med mat vettu..

 

Det gikk seg altså til, jeg ammet litt mindre enn før, og nå ammer jeg kun hver gang han skal sove dupp pluss en gang om natta og når han våkner om morgenen. Det er imidlertid ikke rare dråpene han tar! Vet jo ikke hvor mye han får i seg, men han suger kun i et par minutter liksom. Noen ganger går jeg faktisk helt tom, og han virker frustrert, men han vil ikke ha nan heller så da får han heller vann.

 

Oppdaget i dag at han ikke har gått opp noe som helst på halvannen måned, er usikker på om jeg bør bekymre meg eller om jeg seriøst må venne han på nan???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja her er mads uinteressert i pupp... men vil gjerne ha rett før han legger seg og etter han våkner og vi ligger og koser i senga... men ellers går det i fast føde er

0830 frokost

1130 lunsj

14 litt frukt

1700 middag

1930 kvelds

 

vann til alle måltidene

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...