Gå til innhold

Kan vi forskjellsbehandle hans barn i slike tilfeller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann har 2 barn fra et tidligere forhold,begge går på ungdomskolen.

Gutten er hos oss annen hver helg, pluss litt ekstra når han vil det. han har også ytret ønske om at han kan tenke seg å bo hos oss 50% dersom mor tillater det.

Jenta derimot er kun hos oss ca 2 overnattinger per mnd. Vi får støtt og stadig høre at hun kjeder seg hos oss, og at hun heller vil være hjemme med sine venner. Jenta er i det hele tatt veldig vanskelig å aktivisere, og det er vsnskelig å finne på ting som hun er tilfreds med. det hun ønsker å gjøre koster stort sett en del penger. Dette er også et problem hjemme hos mor

.Vi har sagt at vi forstår at dette er viktig for henne i denne tiden å være hos venner,men at hun er hjertelig velkommen når som helst til oss.

Siden hun er her så pass sjelden så kan det være at hun går glipp av enkelte ting vi finner på i helgene. Vi øsnker imidlertid å gjøre så likt som mulig ovenfor barna .Derfor har vi alltid ringt til henne de gangene vi f.eks skal på kino, eller på peppes å spise for å høre om hun vil være med. Det vil hun stort sett alltid da. Som regel har hun da blitt med oss hjem og overnattet hos oss. Men den siste tiden har hun begynt med å ville gå hjem etter at vi har vært ute på det vi skal. Dette vil si 40 min ekstra kjøring. Min mann sier han på en måte føler at hun kun er ute etter å bli med på det kjekke.

Min mann og jeg har da begynt å snakke om hvor rettferdig det er at hun alltid bare skal få med seg det kjekke vi gjør i helgene i forhold til det andre barnet som er hos oss uansett, og som ikke klager over at vi ikke har penger til å finne på noe spennende ? Bør vi fortsette med å ringe til henne hver gang,eller er det ok å si til henne at de gangene du velger å ikke være hos oss,så kan det hende at du noen ganger vil gå glipp av ting vi finner på.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEI! Absolutt ikke! Dere behøver ikke ringe henne, hvis det bare er bra nok å komme når det skjer noe spesielt! Det får være grenser! Dere tar med den/de som er hos dere i det tilfellet. Hadde til og med heller prøvd å finne på ting når hun ikke ville komme, sånn at da kunne hun kanskje ha blitt frista. Det blir jo urettferdig for gutten!

Skrevet

Det er jo ikke å forskjellsbehandle dette her. Da jeg var liten, og søstra mi gikk på ungdomsklubben, og alt sånt gøy, da hente det at mamma ordnet til litt kos hjemme for meg og veninna mi, med snop, og musikk og litt brus, kanskje en film, så vi kunne ha litt klubb vi også.

Det går jo ikke an å ha sånn millimeter rettferdighet, og dette med kjøring og henting for at hun skal spise pizza med dere er jo bare for dumt.

Skrevet

Hva med å planlegge på forhånd si at denne helgen skal vi gjøre det og det, men sette krav at skal hun være med på det så må hun bli hele helgen.

Altså hun får valget enten være hos dere en hel helg og da delta i hva dere vil, eller hun er hjemme hos moren hvor hun har vennene sine, men får da ikke med seg det som er moro.

Ho er jo stor nok til å ta slike valg hvis hun går på ungdomskolen.

Syntes ikke det er riktig at hun skal få med seg bare det som er moro/intresangt og slippe unna resten.

Derfor hadde jeg gitt slike valg på forhånd.

Ho blir jo heller ikke en ordentlig del av familien hvis hun har en særordning hvor hun får være med på allt hun syntes er gøy, men så kan rømme unna resten av familielivet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...