Gå til innhold

Er deres menn flinke å hjelpe til med rydding og vasking ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hos oss gjør ikke sambo så mye i ukedagene utenom klesvask,men når han først vasker i helger da skinner det =) synes det er deilig å komme hjem etter en tur med ungene og huset er rent!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

utdyper det med klesvasken, han vasker alle klærne og jeg bretter

Skrevet

Samboern min vasker gulver, støvsuger og lager mat:o). Jeg tar meg av lillegutt og vasker klær+litt annet småtteri.

Skrevet

nei. vil ikke skryte så mye av det.. men han leker masse med Nora så eg får ryddet. så tar han oppvasken av og til..

Skrevet

Hvorfor i alle dager kaller du det 'å hjelpe til'????????

Min samboer hjelper ikke til hjemme - men han tar sin del av ansvaret. Blir aldri likestilling når ikke engang vår generasjon kan legge av seg disse gammeldagse holdningene.

Skrevet

Det er fryktelig pinlig å innrømme det, for for meg er det en selvfølge at begge hjelper til med sånt...

Men nei, han gjør ingenting med mindre jeg maser på ham om det.

Da kan det hende han gjør noe.

Det hjelper ikke å bare vente til han evt. finner ut at noe må gjøres selv heller, tror ikke han "ser" det. :/

Skrevet

Yadda: var kanskje feil ord jeg brukte ja, han hjelper ikke til.enig i det. omformulerer: er deres menn flinke å rydde og vaske hjemme?

Skrevet

Hehe - jeg var kanskje litt krass der, men en sånn type tråd som dette kommer opp med jevne mellomrom og det er så mange som snakker om at mennen hjelper til hjemme... jeg blir rett og slett litt provosert av det. :)

Skrevet

Vil ikke si at han hjelper meg. For det er ikke MITT ansvar. Det er begges, og vi har våre områder som vi tar vare på. Jeg feks har badet, han har kjøkkenet. resten deler vi.

Skrevet

Mannen min står på, og bidrar der jeg ikke strekker til.

De siste to årene har jeg vært mye hjemme, og da tar jeg meg av det meste av husarbeid, og selvfølgelig klesvask.

Før vi flyttet sammen, vasket han alle klærne sine på 30 grader, og hadde ENORME mengder tøymykner i. Skal love at klærne hans var ekle!!! Og alt det lyse tøyet hadde samme fargetone.....grålig......

Herlig!

Før det delte vi på mye, men det har alltid vært jeg som har "vedlikeholdt" innvendig i tillegg til den vanlige hverdagsvasken. Altså vasket skitt og flekker på og inni kjøkkenskap, gnikket fliser og komfyr, vasket lister, støvsuget sofa, etc.Dette har han nok aldri tenkt over at kan bli skittent, eller...ja, aner ikke, han har ialleall ALDRI gjort denne type arbeid.

Ikke at det gjør noe - så lenge han gjør andre ting som jeg ikke vil/kan/ser...:-D

Skrevet

Jeg skjønner ikke en gang at det er noen som kan kalle det "hjelpe til med", jeg.. Flisespikkeri, ja, jeg vet.. -men det ER da ikke min jobb noe mer enn hans!

Skrevet

Jeg var visst så engasjert at jeg ikke leste de andre innleggene først.. -men det var nå godt å se at det er flere enn meg som mener at mannen ikke skal "hjelpe til"..

Skrevet

Mannen min hjelper meg kunn hvis jeg står med kjevla.....hehehe men han er flink når han først kommer igang....

Skrevet

Her hjelper vi hverandre :)

Er ikke alltid vi orker like mye etter lange dager, så da hjelper vi hverandre. Vi har "faste oppgaver" men som regel blir det t il at vi gjøre husarbeidet sammen. Det er så mye hyggeligere :)

Skrevet

Ehhh..hjelpe til??? Det er da like mye hans hus og husarbeid som mitt..og jeg kaller ikke det å hjelpe til, men ta sin del av arbeidet. Jeg gjør selvsagt mer enn ham akkurat nå siden jeg og unga går hjemme og han er på jobb...

Slutt å kall det å hjelpe til! Unger kan hjelpe til, mennfolka skal gjøre sin del av arbeidet. Feks: Jobber begge fulltid skal husarbeid og barestell fordeles 50/50 etter min mening..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...