Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Og begynne med dette med en gang? Noen som har gjort dette? hva mener de på sykehuset om det, må mann bruke dems bleier, eller er det helt ok?
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Om du er i form etter fødsel, er det bare du og pappan som skal stelle barnet, og da er det selvsagt dere som bestemmer hvilke bleier babyen skal ha på. Noen sykehus har også tøybleier liggende, og særlig det første døgnet kan det være fint å bruke tøy for å følge med på om babyen tisser. Det er jo vanskelig å se i vanlig libero. Selv var jeg veldig medtatt etter forrige fødsel, og fikk hjelp med stellene om natta, blant annet. Da var jeg glad for at han brukte det som var der. Og det å få ham inn i tøybleiene "sine" var noe av det som var stas med å få ham hjem. Denne gangen vil jeg heller ikke drasse på for mye, og tar tøybleiene i ro og mak når vi kommer hjem.
Diamondgirl _ Eskil kom 1.3 Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 Vi har nettop kommet hjem fra føden-hadde brettebleier med, men brukte dem ikke. Vi var bare der et døgn. Og som hun ovenfor sier- det var litt stas å komme hjem å ta på den første tøybleia!
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Gratulerer Diamondgirl! Det rører et tøybleiehjerte å lese om en ny nyfødt tøybleiebruker. Eller så er jeg kanskje bare litt tussete av å gå og vente selv... :-)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 Jeg ventet til vi kom hjem. Jeg var helt utkjørt etter fødselen og klarte ikke å tenke på slikt. Jeg gikk jo med "papirbleier" selv! Jeg tenkte at etter fødselen er det unntakstilstand og det er helt greit å ikke være miljøvennlig akkurat da. Og det er ingen mulighet til å vaske dine egne tøybleier på sykehuset, så du må samle opp skitne tøybleier og ta dem med hjem. Barnebekk er helt umulig å få vekk fra barnehuden, så jeg vet ikke hvordan det vil gå å vaske tøybleier med barnebekk som har ligget i 2 døgn. Det kan hende du kan bruke tøybleier fra sykehuset og sende dem til vask der, men spør for sikkerhets skyld. Hos oss var det ikke mulighet for det. Vi brukte papirbleier etter fødselen og etter at vi kom hjem har det vært 100% tøybleiebruk, i 6 mnd nå. Kommer til å bruke sykehusets papirbleier ved neste fødsel også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå