Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Jeg var hos privat spesialist for litt siden. Jeg trodde ikke spesialisten sendte epikrise til fastlegen min automatisk? Ble litt oppgitt da jeg oppdaget at spesialisten hadde gjort det. Det var jo en grunn til at jeg bestilte hos privat, uten henvisning. Jeg betalte alt selv. Ble heller ikke spurt, og glemte og spørre selv, men burde ikke de spørre meg om jeg ville de skulle sende til fastlegen? Skal det autmatisk sendes epikrise til fastlegen? Er det noen som vet hva som er regelen på dette? Om ingen vet her, kan noen legge det ut på skravle for meg.
Tally Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Det ser ut til at siden du ikke sa noe, så sender de epikrise til de det måtte angå. § 45. Overføring, utlevering av og tilgang til journal og journalopplysninger Med mindre pasienten motsetter seg det, skal helsepersonell som nevnt i § 39 gi journalen eller opplysninger i journalen til andre som yter helsehjelp etter denne lov, når dette er nødvendig for å kunne gi helsehjelp på forsvarlig måte. Det skal fremgå av journalen at annet helsepersonell er gitt tilgang til journalen etter første punktum. http://www.tidsskriftet.no/index.php?vp_SEKS_ID=790110
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 Takk Tally. Jeg trodde de spurte jeg om det skulle sendes til fastlegen. Det var dumt jeg glemte det selv Men jeg skal tilbake til han snart, så da får jeg si i fra et epikrise sendes til meg, ikke fastlegen. Jeg trodde den ble sendt til meg uten at jeg sa i fra. Da lærte jeg noe nytt i dag også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå