Gå til innhold

I morgen reiser vil til Praha!!! Noen gode tips på veien????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på alt egentlig!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg også.

Jeg vil til Praha :D.

Hvor bor dere der? Med barn?

Skrevet

Varme klær!! Var der i uke 9 for noen år siden og det var iskaldt. Stilongs og boblejakke.

Skrevet

Har dere små barn med på turen? Da er det beste tipset mitt at det er stellerom på Marks&Spencer (øverste etasje). Oppdaget dette siste dagen, og det var ikke alltid like lett å få skiftet på snuppen andre steder..

Skrevet

reiser uten barn. skal bo på et hotel som heter San Marco. Aner ikke hvor det ligger. men skal nok finne frem på et vis. har adressen. tror det ligger i nybyen.

Hvor skal dere bo der nede??

Skrevet

Ta drosje fra flyplassen. Ta ut penger i minibank, unngå vekslebodene på gata. Spis på taj mahal, fin indisk restaurant. Drikk øl på oksen. Ikke kjøp belgisk sjokolade, den er vond. Ta med gode sko.

Skrevet

dytter

Skrevet

-Ta Taxi AAA (dem var de eneste seriøse fant vi ut til slutt. De bruker takstometer, resten bare lurer turister)

-Spis biff på en argentinsk restaurant, er 2 av dem i byen. Husker ikke hva den het nå seff! hehe

-Gode sko!

-(trenger ikke så mye klær med, da det er drit billig med klær der nede. Spess new yorker)

-Drikk white chocolate mocca med krem på Coffee heaven. NAAAAM!

Skrevet

Tror den argentinske het el Gaucho!! God mat :0)

Skrevet

Hvis hotellet har egen taxi, bruk denne! Pleier som regel være fastpris på disse. Ellers signerer jeg den om å bruke AAA-taxiene, men det kan være lurt å avtale pris på forhånd!

Ellers er metroen lett, oversiktelig og billig å bruke. Vi kjøpte fire-dagers pass for 80 tjekkiske kroner, og det kan brukes på trikk, buss og metro!

Småpenger kan være greit å ha med seg, da det ofte koster å gå på do på kafeer/restaurantene hvis du ikke spiser der. Koster 5 tjekkiske kroner å gå på do på Maccern, men rene og pene doer. Unngå de offentlige doene!

Ikke gå glipp av den astronomiske klokka på gamletorget, den slår hver hele time.

Skal fylle på hvis jeg kommer på noe mer. :-)

Skrevet

Pass godt på lommeboka! Flere av de jeg reiste med ble frastjålet lommeboka da vi var der nede.

Dra på tur i byen med gaid (hvordan skrives det da??? Guaid?? hjelp?!) Veldig mye fint å se der nede, og veldig kjekt å få litt informasjon og historie om det du ser:O)

Skrevet

Guide =P

Skrevet

tusen takk for alle tipsene! kom gjerne med flere:)

Skrevet

Det finnes et bilfirma som frakter fra flyplass til hotell, og som henter på hotellet til flyplass. Her betaler en en sum på til en kasse som finnes på flyplassen. Disse er trygge og til å stole på!! Skal se om jeg kan få mannen til å forklare litt bedre når han kommer om litt:) er så elendig til å forklare

Ellers hadde jeg brukt hotellets taxier. Det er veldig mye som en får kjøpt av treleker, hånddukker og krystall. Blue har masssse fint! Det er og mulig å få barnas hoder inn i krystall, knallkult:)

Kjøpte masse kunst på broa, og skulle ønske jeg hadde kjøpt mer...

Bare spør viss du lurer på mer, så skal jeg få mannen til å svare hehe. Han er flink på slikt

Skrevet

Må si meg litt uenig med at du skal bruke hotellets taxi.

Vi brukte det de første dagene da vi var der, og fant ut det var mye dyrere enn AAA.

Spurte hotellet om dem kunne ringe AAA for oss, men dem hadde fast avtale med det andre selskapet så vi måtte ringe selv.

Skrevet

ååå så flott1!!

Hva skal jeg handle og hvor?

Gleder meg slik til å shoppe masse! men er så redd for å bli lurt.

Og hva er Blue?

Skrevet

Og THAI MASSASJE!!!!!!!!!!!!!! God damn!!!! =)

Tror det finnes 2 stk der, den ene plassen er veldig dyr og du må bestille.

Men det finnes en til i en bakgate, koster 1200 koruna for 1 time med massasje.

Da masserer dem med aroma olje, og knekker deg i vinkler. Vi fant denne siste dagen vi var der så vi fikk bare gått der 1 gang :(

Hadde vi funnet den før hadde vi gått hver dag! =)

Skrevet

Du blir ikke lurt på butikkene der hvertfall =) Er jo priset, jeg og mannen min shoppet som gale på new yorker eller new york. Husker ikke hva det het, men dem har flere butikker i byen hvertfall.

Skal du ha krystall finner du det på hvert gatehjørne! hehe

Skrevet

For en fantastisk tråd!!! Vi reiser også til Praha nå! :o)

Siden det er så mange Praha-farere her nå, må jeg spørre om noe jeg har tenkt mye på: Hvordan er det best å komme seg fra flyplassen til hotellet i byen med 11 mnd gammel baby? Tenker på sikring jeg da... Er det mulig å få barnesete i taxiene der? Eller går det eventuelt et tog...? Og tusen takk til deg som tipset om stellerommet, da!!! Hvor ligger Marks & Spencer, forresten? :o)

Skrevet

Og litt turist plasser du kan besøke:

-Slottet

-Sex machine museum

-Tortur museumet

-Carlsbroen

-BODIES!!! Ikke minst!!! Utstilling med ekte lik rett & slett, der får du virkelig sett ALT i menneske kroppen... hehe... Jeg fikk holde en hjerne og en lever :P (seff behandlet slik at det er hardt) Utenom galleblæren, den var myk *puke*

Skrevet

Blue er en butikk som selger kunstglass, kjempe flotte. Krystallet som blir solgt på gata er sånn masseproduksjon syns jeg da. Men på Blue skiller det seg ut. Er verd å ta en titt

Skrevet

(taxiene kjører svinfort der nede by the way, hehe... Fra flyplassen til hotellet lå vi i 180, jeg var LIVREDD) :P

Skrevet

Vi hadde med oss bilsete..ville ikke tatt sjansen på at taxiene har det i bilen. Men det går jo an å bestille i forkant og da går det nok an å skaffe. Hvis jeg husker riktig så lå Marks&Spencer på Vaclav-plassen (eller noe sånt). Stort bygg med navnet på, så dere finner det nok!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...