Gå til innhold

vannavgang ??


trinemor

Anbefalte innlegg

jeg sto opp i natt for å hente meg noe å drikke men da jeg gikk over gulvet så begynte det dryppe ned på gulvet og det rant langs låret mitt.

slo meg med en gang at nå gikk vannet, men er enda ikke helt sikker,

fikk komt meg på do og tørket meg og tenkte at nå kommer det vel snart mye mer men det skjedde ingenting.

 

søndag så hadde jeg menssmerter i ryggen og smårier itillegg til at jeg fikk tømt meg ganske godt på do, så jeg la meg tidlig og våknet altså til vann som rant langs bena mine.

 

ringte til føden etter et par timer for å spørre men hun sa at det trengte ikke bety noe men at vannavgang noen ganger kan føles som om du har tisset på deg og at det ikke fosser ut, så jeg skulle bare vente å se.

 

så nå sitter jeg her da og håper men det er ikke kommet mer vann og ikke kommet flere rier, har litt mageknip og gå ofte på do.

 

babyen vil nok ikke komme ennå men jeg håpe fortsatt :o)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

 

Jeg har høst at hvis vannet har gått/eller begynt å gå, kommer riene ganske greit etter... Har selv hatt noen lignende opplevelser.

 

Hvis det er vannet som har begynt å gå, eller ting er i gang, vil det være ganske slimete på papiret når du tørker deg.

 

Jeg har riktig nok ikke født før, men vidrefører de rådene jeg har hørt.

Er du for usikker, så krev en sjekk på sykehuset. Bedre det enn å gå å være bekymret...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke gå uten truse lengre, slik at jeg må ta på trusen med en gang jeg står opp for å gå på badet, dette pga tynn tynn utflod som er helt vanlig de siste mnd før fødsel. Hvis vannet ditt har gått så vil det ikke stoppe opp i perioder. Da vil det bare fortsette å renne til barnet er ute. Noen ganger kan vannet gå og ingen rier komme, da må man bli satt i gang senesst 2 dager etter vannavgang. Men som sagt, kjempetynn utflod er vanelig og er der som smøremiddel for fødselen og det er jo bra, men litt irriterende akkurat nå. Skift truse ofte du, og er du veldig i tvil eler det renner hele tiden så ringer du føden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har da fått bekreftet at det ikke var vannet som var gått og det er tegn på modning som har vist seg he he :) må nok vente litt til på den lille ja :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra! :) Tegn på modning? Hva sa de om det? Har 2 dager til termin og fått beskjed om at mitt lille knøtt har så god plass i magen at det ikke vil feste hodet sitt, det kan gjøre at modningen tar lengre tid, men det trenger ikke å gjøre det. Jeg har hatt det slik som deg en god stund som sagt. Vil det si at modningen er godt i gang kanskje alikevell? :) Nyskjerrig på hva de sa... Kan du fortelle litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

de sa vel bare at det ikke var vannet som var gått men at alle smertene den natta var tegn på at det modnet, de sjekket meg innvendig å da hadde livmortappen blitt myk og hun kom inn med en finger.

hodet ligger enda høyt så han har ikke sunket ned i bekkenet enda men det var tydelig at det var på gang. hvorfor det rant slik har jeg ikke svaret på men det va nok som noen andre skrev tynt utflod.

 

At hodet ikke er festet trenger ikke bety så mye, for det er ikke alltid hodet fester seg før fødselen starter spesielt hvis man er andre gangs fødende. Jeg har termin om 10 dager men hodet er ikke festet og slimproppen er ikke godt ennå men begynner ivertfall å bli moden å få åpning.

 

jeg går også til modnings akupunktur så kanskje det er det som hjelper.

 

lykket til til deg da å få håpe du slipper å gå over tiden, :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg som skrev om tynn utflod. :) Den er fortsatt her ja... Jeg har ikke merka noe slimpropp enda jeg heller. Termin i morgen. Men jeg er førstegangs, derfor kunne modningen ta lengre tid. Det er vanlig forandregangs at hodet ikke festes før fødselen starter, ikke for førstgangsfødende. Men jeg krysser fingrene for at noe skjer snart da, hvis ikke ryker drømmen min om fødsel på ABC. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...