Gå til innhold

vielse kl 13 eller 1430, hva er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så usikker på når jeg skal velge vielsestidspunkt! Hva er best kl 1300 eller 1430? Vi har en ettåring når vi gifter oss som skal til barnevakt når vi andre skal spise middag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville gått for 14.30. Da får du god tid hos frisøren etc og slipper å stå opp i gryotta for å gjøre deg klar. Da får du også litt tid sammen med babyen din, slik at både du og han/hun ikke savner hverandre for mye iløpet av dagen.

Vi har vielse 15.30 og etter det går det slag i slag, men da har vi god tid før på dagen. Kommer helt sikkert noe opp som gjør at tiden går. :-D

Skrevet

Vi har halv tre.. Vi kunne velge mellom halv tre og fire... Og fire syns eg ble for sent..

Skrevet

Vi gifter oss klokken 13, jeg synes 1430 hørtes alt for sent ut! I hvertfall hvis dere skal ta bilder etc etter vielsen! Skal dere ha middag og fest etterpå? Du kommer til å våkne tidlig uansett:P

Skrevet

Vi skal ha vielse kl 13, synes det er best jeg men vi er jo alle forskjellige:-)

Skrevet

Vi hadde vielse klokka 13, og synes det var perfekt. Dro til frisøren klokka 09, og det er jo ikke så tidlig. Hadde ei på 1 1/2 år. Hun ble passet av besteforeldre mens brudgommen ordnet seg istand, og hadde egen barnevakt hele selskapet.

Selv om vielsen var klokka 13, var det ikke mulig å starte middagen før klokka 17. Det tar litt tid på tur ut fra kirken, og fotografering tar jo tid. Når man kommer til lokalet er det også ting som tar litt tid. Velkomstdrink, bruden må på toalettet og div. Min erfaring er at klokka går fort denne dagen. Med vielse 14 30 blir det fort kveld før middagen er i gang.

Greitt å ha tid til dans og drinker etter middagen også, hvis dere skal ha ett slikt bryllup da:-)

Skrevet

Jeg ville gått for kl 13, for da har man mer igjen av dagen når vielsen er ferdig:)

Vi har vielse kl 12, så til fotografen 1 1/2 time, middag kl 15. Vi skal ha ekstra gjester til kaffen, og da kommer de 18.30. Hadde vi hatt vielse senere, ville det blitt så sent igjen....

Skrevet

Hei:)

Skal selv gifte meg kl. 1300. Har arrangert maaange bryllupsfester de siste årene og funnet ut at det ofte blir til at man kommer sent igang med middagen, og at det ALLTID blir tilbragt lengre tid ved bordet enn planlagt.

Dette er deres dag og da er det koselig at det blir litt tid til å hilse på venner og familie man kanskje ikke ser så ofte, før det er bordsetting. Tiden går fortere enn man tror denne dagen... Og bildene etter vielsen tar MYE lengre tid enn man planlegger... Lyset på dagen er også noe å tenke på når bildene skal taes.

Det er jo også koselig å få svingt seg litt etter middag og kakekutting.. Det er jo trossalt bryllupsFEST... Og det er som oftest ikke mye igjen av kvelden når dansingen skal draes igang... Noe som selvfølgelig også må vurderes ut ifra når dere må være ute av lokalet og eventuelt sjenkestopp...

Håper dette er til hjelp når du skal bestemme deg..

Du er så våken og oppspilt denne dagen at det er barfe deilig å komme igang:)

LYKKE TIL!

Skrevet

Vi skal ha kl 1500. da slipper man å vente så lenge på middagen. Noe som er kjedelig for gjestene er hvis bryllupet er tidlig og middagen ikke starter før i fem seks tia. Jeg var i bryllup kl 13 på landet, brudeparet kom ikke til gården før 1730 Da var vi litt lei. Det var kjedeig å slå ihjel så mye tid i 35 varmegrader.

så jeg personlig ville gått for 1430.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...