villemo* Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Jeg må fortelle at jeg har vært i kontakt med min private kvinnelege angående en tidlig ultralyd jeg ønsker. For å få en bekreftelse på om det er liv eller ikke. Hadde en MA i oktober, så det er derfor jeg er så bekymret... Jeg skrev en mail til han, og dette svarte han: "Hei. Først, så hyggelig at du er gravid igjen. Jeg forstår din bekymring. Du kan komme til ultralyd i uke 6. Det vi da ser etter er størrelse på embryoet, størrelse på svangerskapshulen, størrelse på plommesekken (den tidlige næringen før morkaken tar over) Vi sammenligner størrelsen på disse og ser at de står i samsvar til hverandre og forventet graviditets lengde. Vi ser etter hjertet og frekvensen på slagene. Vi ser etter hvor i livmoren fosteret har festet seg. Er alt dette i orden er sjansen for at det skal gå bra veldig høy. De fleste som spontan aborterer ville man (om de kom til en slik undersøkelse) allerede i uke 6 sett at noe ikke stemte. Du kan bare bestille time når du ønsker etter fullgåtte 5 uker dvs. uke 6. orker du å vente til 6+3 til 5 er vi enda sikrere på å få sett alt vi skal se. Tar da litt høyde for at embryoet kan være noen dager pluss eller minus av hva du tror." Tenkte det var flere som hadde nytte av å lese dette som kommer fra legen selv. Det har jo vært endel spørsmål om tidlig ultralyd. Jeg bestilte time hos han når jeg er 6+5, så det blir da 10.mars. Jeg er kjempe spent!
*gullungen med okt spire* Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 jeg også skal til ul den 10 mars da er jeg 7 uker for å se om det har vokst noe...misstanke om et unormalt svangerskap her serru legene kan skremme vette av en veit du for jeg var på ul på fredag da var jeg 5+3 å da kunne de bare se plommesekken...så jeg er så redd
villemo* Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2008 huff ja jeg skjønner du er redd. Legene er ikke så flinke til å forklare oss ofte. Men jeg har hørt at flere ikke har sett så mye på ul så tidlig, så vi får håpe at de ser en liten spire når du skal på ul igjen. Lykke til!
Daisy :) Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Takk det var nyttig å lese. Jeg ska til UL 17 mars, er da 7+3 å håper at det er bare fryd å jubel i magen.
LilleVackreAnna Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 Så bra, villemo*, høres ut som du har en veldig grei lege. Det er jammen til stor hjelp!! Jeg var på UL 6+3, og vi så et lite embryo på 6,5 mm med hjerte som banka. Det var helt supert å få se!! Ønsker deg masse lykke til! Og til *gullungen med spire*: jeg var på en veldi tidlig UL pga blødninger, og legen jeg var hos sa at embryoet var aaaltfor lite, ingen mulighet for at dette kunne gå bra. Det måtte være enten kjemisk graviditet, EXU eller noe annet. Ble selvfølgelig skremt, men klarte ikke helt å tro på dette heller, for magefølelsen min sa noen annet. Da jeg snakket med fastlegen min sa hun at det var håpløst å komme med slike påstander når det var så tidlig i svangerskapet. SÅ jeg fikk ny UL uke 6+3, og alt var i skjønneste orden! Så ikke la dette ta knekken på deg, sjøl om jeg veit det er tøft!! Håper du også får se et embryo som blinker (hjerteslag) på neste UL:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå