1, 2, 3!!! Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Har time til jordmor kl 9 i dag. Har fått påvist B12-mangel, og fått en resept på Betolvex som jeg må få injisert. Kan jordmor sette denne, eller må jeg til fastlegen?
Tante Bassa Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Det er vel kanskje ikke jm sin jobb å sette slike typer injeksjoner, men jeg hadde tatt den med og spurt om ho kunne gjøre det. Hvis du må til lege, trenger du ikke time. Helsesekretærene setter B12 sprøyter.
1, 2, 3!!! Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2008 Hmm... Hadde håpet hun kunne gjøre det med det samme jeg hr time i dag. Hun holder til på samme side av byen som meg, mens fastlegen er på "gal" side...
Synnøve_Solbakken Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Alle sykepleiere kan sette B12. Jordmor er jo en sykepleier med videreutdannelse (i de fleste tilfeller), så mest sannsynlig vil hun sette den for deg.
1, 2, 3!!! Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. mars 2008 Joda, hun kunne sette hun, men ville ikke gjøre det, fordi det sto at jeg skulle ha dobbel dose. Hun var ikke sikker på om det var ment som t ampuller... Så da må jeg nok på andre siden av byen alikevel!...
NormaJean Skrevet 3. mars 2008 #6 Skrevet 3. mars 2008 hvis du kjenner noen som er sykepleier så kan du jo få h*n til å sette fremover, så slipper du å styre over til legen din. jeg får mine satt på jobben av kolleger. det var en periode jeg satt dem selv i låret,(da jeg måtte sette 1 gang i uka) men æsj, det er så vondt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå