babyprincess Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Hva kan en gjøre med det? Forsvinner det helt av seg selv, evnt når? Hun har det helt forran, så det synes ganske godt. Har hørt folk har pillet det vekk, men vil ikke gjøre noe hvis det ikke er bra lissom....! Hun er 4 mnd
nickoline og supermann Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 det er melkeskurv........går bort av seg selv. jeg kjøpte en spesialshampo på apoteket. kammet etterpå. borte etter to ganger. kan også bruke olje, men det synes jeg er så klinete.
babyprincess Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2008 men kammer du med sånn hard kam? eller sånn myk børste? Synes de er så myk oppå der, så har liksom ikke lyst å fikle...! Vet du sånn ca når det går vekk?
ZamZam Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Mine to har det og de er 11 måneder og 4 år, hvis det er det samme, "store" hvite flak i hodebunnen. Iallefall så tror jeg at de reagerer på shampoen jeg brukte til dem, selv om det var et barnemerke. Har skiftet shampo og det ble merkbart bedre etter to-tre vask. Ellers så har jeg i jojoba eller mandelolje i håret lar det ligge over natten, skyller og børster håret godt.
pilutt1 Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 Prøv å få det vekk prøv shampo eller olje. Det kommer jeg til å gjøre med datteren min på 4 mnd nå. Har ei jente på 3,5 år og fikk også høre at det gikk bort,men hun har det faktisk enda hun! Og nå er det ikke enkelt å få det vekk med det lange håret hun har fått. Men ser faktisk at der det er slike "skjell" så er håret tynnere,og prøver jeg å klore de vekk,så følger håret med. Så prøv å få det bort nå som de ikke har så mye hår,det er mitt tips ihvertfall.
ZamZam Skrevet 3. mars 2008 #6 Skrevet 3. mars 2008 Mine barn er større så jeg bruker kam på dem, får liksom ikke bort skurven med myk børste synes jeg. bare være litt forsiktig hvis du bruker kam, pass på å ikke ta i..
Gjest mphs Skrevet 3. mars 2008 #7 Skrevet 3. mars 2008 Vi brukte salisylsyre 5% og lusekan for å få dette bort. Spurte på helsestasjonen før vi gjorde dette.
babyprincess Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 3. mars 2008 flakene er besj, eller hudfarget om det hørtes litt bedre ut, men er litt mørkere en hodebunnen. Bruker ikke shampoo på henne. Bare smører med litt olje av og til...er ikke noe hår der, hehe...
Mamman til Mari Skrevet 3. mars 2008 #9 Skrevet 3. mars 2008 Samme som mphs her. Det forsvinner ikke av seg selv nei. Er klissete å bruke den, men hjelper veldig sammen med lusekam. Tar i på kvelden jeg, så virker det over natta. Vasker håret/dusjer morgenen etter. Går helt greit å greie ut, bare en er forsiktig. Har gjort det 2 ganger på jenta mi, som er 9 mnd nå. Best å ta det fort, for det blir kjapt mer.
Dronningen! Skrevet 3. mars 2008 #10 Skrevet 3. mars 2008 Ta i babyolje, bruk en myk børste eller kam, gre først den ene veien, så den andre veien. Da vil det forsvinne etter hvert... På et babytreff jeg var på en gang kom det en mor med barnet sitt, hun var ca rundt året. Det så faktisk ut som om barnet hadde parykk eller lue på seg, et tykt lag med skurv i hodebunnen. Helsesøster sa til henne at hun burde få det bort slik at huden og håret fikk luft. Vet ikke om det har noen sammenheng men barnet er nå snart 4 år og har fortsatt veldig lite, tynt hår.
Veldig_lykkelig_mamma Skrevet 3. mars 2008 #11 Skrevet 3. mars 2008 Om du ikke vil skrape det bort fant jeg ut at e sån børste til å børste øyebryn og vipper (vet ikke hva det heter på fin språket) funket veldig bra til å både løsne det og til å få det ut av håret. dessuten ble vi anbefalt av en frisør og smøre med matolje for å myke det opp litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå