babyprincess Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Bare lurer på når en bør begynne å dukke babyene, å når det er for sent? Min er 4 mnd nå...
Blopp1 Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Mener jeg har hørt at det er når de er 6 mnd,tror det var helsesøster som sa det......!!!!
nickoline og supermann Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 Vi begynte på babysvømming da Andreas var 5 mnd. da var den intakt. en gutt som var noe eldre var ikke like god, men den kom seg igjen etterhvert som vi begynte med dykking. det gjorde vi da han hadde vært på svømming 8 ganger eller noe slikt. nå er han to år snart og dykker uten problem.
babyprincess Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. mars 2008 oi, bør kanskje begynne snart da...men huff, synes ikke det er noe artig å skulle dykke hun under...:-( Holder det med en gang under når vi bader, ex 1-2 ganger i uken, eller flere ganger pr bad?
nickoline og supermann Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 jeg ville ikke gjort det selv hjemme....
A og G Skrevet 3. mars 2008 #6 Skrevet 3. mars 2008 hva med å begynne å gå på babysvømming? der har de jo en som vet sånt..
babyprincess Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. mars 2008 bebisen min er prematur, så har fått anbefalt å ikke begynne på babysvømming før tidligst et halvt år...! Pga sykd, immunforsvaret. Da sa de at hvis jeg absolutt vil leke med henne i vanne, burde jeg gjøre det hjemme i badekaret..! Da sa de dykking og....! men jeg synes det er så ekkelt...men vil jo gjøre det før lukkerefleksen ikke virker mer...
dama Skrevet 3. mars 2008 #8 Skrevet 3. mars 2008 gurimalla.. jeg har lukkerefleksen min ennå.. snart tredve år etter... når jeg får vind i ansiktet får jeg ikke puste...
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 3. mars 2008 #9 Skrevet 3. mars 2008 Du trenger jo ikke dukke henne under for å bevare refleksen da. Hell vann over panna på henne med hånda di, og blås henne rett i fjeset. Du ser om hun lukker da.
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 3. mars 2008 #10 Skrevet 3. mars 2008 Det er forskjellig fra barn til barn hvor lenge de har dykkerefleksen. De fleste mister den i løpet av første året. Babysvømming går jo mye på å gå fra dykkerefleksen til å lukke viljestyrt... IKKE dukk barnet ditt i badekaret hjemme. Det ikke noe problem å gå på babysvømming uten å dykke barnet ditt. Dersom du ikke ønsker dette er det ikke noe problem. Jeg er selv babysvømmings-instruktør og har hatt flere foreldre som ikke har vært komfortable med dykking på kurs. Det viktigste er at både barn og foreldre er trygge sammen i vannet. Om foreldre da ikke er trygge på dette med dykk er det bedre å la være, for dette blir da et stressmoment for foreldrene og det smitter fort over på barna!
babyprincess Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 3. mars 2008 Tusen takk for bra svar:-) Men jeg lurer på hvorfor jeg ikke skal dukke henne under hjemme? Er det fordi det kan skje noe, at hun ikke får puste eller noe? Sikkert et dumt spørsmål,men jeg lurer....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå