prego Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 så jeg vet hva det er når de kommer... sterke mensensmerter eller hva?
Trultemora er presseklar!! Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Hele magen knyter seg, og det kjennes ut som om det stikkes og skjæres med sniv både i korsryggen og i underlivet!! Tro meg, når du får ekte rier så vet du det!!!
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Har glemt smertene etter første fødsel. Men ja du kjenner det når du får rier. Jeg hadde sikkelig vondt i mage og rygg husker jeg men kan liksom ikke heldt huske hvor vondt det var for det har jeg glemt.
❀Alle gode ting er 3❀ Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 klarer ikke å beskrive smertene. Men det er det vondeste jeg noen gang har kjent. Trodde liksom at jeg var "forberedt" på at dette skulle bli vondt. Men SÅ vondt, hadde jeg aldrig forestilt meg at det skulle bli. Jeg glemmer ikke det smerte helvette så fort, og nå skal jeg til pers igjen om ca.15 uker.. GruGleder meg!!!! Det er så absolutt verdt alt strevet:)
Mamma05&08 Skrevet 3. mars 2008 #6 Skrevet 3. mars 2008 Uff ja... man er aldri i tvil når det starter. Det er vondt!!!Den knivskjæringa var en god beskrivelse.. men som sagt tidligere her, det er jo en sånn "go" smerte.. Er jo ikke som å ha knekt noe, eller vært i en ulykke og da har man jo vondt lenge. Med rier så er di jo borte når barnet er født!!Husker bare hvor herlig det var å komme over hver topp på en rie, for da visste jeg at jeg fikk ha det smertefritt i en liten stund.. men så var det jo like jævlig på tur opp neste gang!! Sterke mensensmerter vil jeg tro er en brøkdel av det du kommer til å oppleve, for når du har hatt rier i noen timer så kommer pressriene som man har null kontroll over!! Men for ett herlig utfall, når alt er over!! Lykke til allesammen!!
PlinkiPlonk Skrevet 3. mars 2008 #7 Skrevet 3. mars 2008 Som leggkrampe, eller når du har krampe i ei tå, bare du flytter smertene opp i magen, og ganger dem uante ganger:)
Januarbaby2014 Skrevet 3. mars 2008 #8 Skrevet 3. mars 2008 Eller hvis du er som meg, så merker du ikke når de virkelige riene begynner!! Jeg hadde vannvittig vonde maserier hver natt de 2 siste ukene før fødsel, så da riene begynte på vanlig tid som maseriene begynte, så trodde jeg selvfølgelig at det bare var de vanlige maseriene. Visste ikke at jeg var i fødsel før jordmor sa at jeg hadde full åpning!!! (Var heldigvis allerede innlagt på sykehuset pga. s.f.) De fleste vet som regel når man har rier, men dette gjelder tydeligvis ikke alle!
anne* Skrevet 3. mars 2008 #9 Skrevet 3. mars 2008 Hva med dette "beltet" det snakkes så mye om? At en på en måte kjenner et "tak" rundt hele midja på en måte? Hm har gått og venta på det jeg. Har hatt sinnsykt vondt i magen/ned mot underlivet de siste dagene i sånne stikk eller skjæring som det kalles her. Kan jo kanskje være maserier det da? På overtid, så det hadde jo vært fint:-) Trodde det var modningssmerter jeg, men gjør jo sinnsykt vondt når de kommer.
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #10 Skrevet 3. mars 2008 Hehe, Heks@mor is pregnant... Godt sagt! Har aldri funnet noen god beskrivelse selv, synes det er helt ubeskrivelig nesten, men den der var ikke dum
Mammahjertet Skrevet 3. mars 2008 #11 Skrevet 3. mars 2008 Jeg synes det var som sinnsyke menssmerter i mage og rygg og nedover beina, ganget opp mange ganger jeg. Ble kvalm og gikk inn i meg selv så tid og rom forsvant litt på en måte.... Vet ikke om det gir noen mening, men var hvertfall sånn jeg følte det. Var på drypp kunne bare ligge stille på en side, og fikk ingen pause mellom riene da....så kan hende det er litt annerledes. Håper på mere naturlig fødsel denne gangen hvertfall. Lurte fælt på hva man skulle med dusj, sakkosekk, badekar og prekestol sist gang hvertfall. Hehe
enik<3M06&L08<3 Skrevet 3. mars 2008 #12 Skrevet 3. mars 2008 de første reine vil jeg si at du kan sammenligne med STERKE mensen smerter... men etter hvert vil det ta seg opp og bli mye verre enn det, hehe! men husk at dette er forskjellig får alle.. men jeg vil tru vil skjønne det når det skjer.. jeg er litt spent på dette selv, får min forrige fødsel begynte med sivende fostervann, og jeg var innlagt når ting begynte. så får håpe jeg skjønner det selv, hehe... (før ejg har 8 cm) haha... men blir riene like vonde etter 3 cm denne gangen, så er jeg ikke i tvil om at jeg skjønner det, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå