Gå til innhold

Flere som blir alenemor ved valg?


star78

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg blir snart alenemor og gleder med til den lille blir født. I motsetning til de fleste her, er dette mitt valg. Jeg hadde ingen kjæreste så jeg dro til Danmark for å bli gravid. Jeg vet at barnet dermed ikke vil få noen far, men slik for det heller være.

 

Er det flere her inne som er samme situasjon? Siden det ikke er noen bf involvert, har jeg heller ikke noen av de problemene som beskrives her inne, slik som krangling med ex, problemer med samvær etc. Siden dette var en veldig planlagt graviditet, har jeg også sjekket mine rettigheter og klargjort alt økonomisk. Således har jeg ikke de samme problemene som mange andre her.

 

Føler meg litt ensom her inne i 'min' sitausjon. Noen flere?

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei hå!

Du er ikke alene, jeg er også gravid med donorbarn fra Danmark;) Det er ikke sikkert det er så mange av oss her inne, dog finnes det mange av oss rundt om i landet...

Håper alt går bra med deg og magen din!

Lenke til kommentar

Jeg har ikke blitt gravid med donor, men gjorde det slutt med barnefaren av eget valg, så sånn sett har jeg denne gangen "frivillig" blitt alenemor. Ser ikke frem til å måtte forholde meg til nok en barnefar, og denne gangen attpåtil en som jeg overhodet ikke har lyst å dele noenting med, men gleden ved det å være gravid igjen i en alder av 36 (snart 37) overskygger veldig bekymringene over barnefaren. :)

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å føle deg ensom:) Det er ca. 500 norske kvinner som tar inseminasjon i Danmark årlig!! Jeg er en av dem! Har en sønn på 10 uker - og jeg er strålende fornøyd! klem:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei,

 

Jeg blir også en frivillig alenemor. Jeg ønsker veldig gjerne kontakt med andre i samme situasjon. Det hadde vært fint å høre litt om deres tanker i fohold til hvordan man forteller barnet dette osv. Jeg jer 35 år og bor i Oslo. Jeg har termin den 9 august. Hyggelig om noen av dere ville møtes på cafe? Gleder meg til å høre fra dere!

Lenke til kommentar

Annonse

Så utrolig koselig:) :) Blir så glad når jeg hører det er fler frivillige her. Har fått så mye negative tilbake meldinger på at jeg velger barn nr 2 med samme barnefar, da vi fortsatt ikke skal være sammen. .og jeg vet jeg blir alenemor...

Lenke til kommentar

Hei,

Godt å høre at det er fler her inne. Ble bare så lei av at alt inne på "Snart alenemor" dreier seg om BF og forholdet til BF og enda mer om BF etc...Jeg kjenner også igjen et nick her fra donor-siden så det er jo koselig:-)

 

Jeg bor selg i Oslo og rekker å bli mamma før jeg fyller 30:-) (fyller noen få mnd etter..haha). Gleder meg til lillegutten blir født og jeg kan begynne å spise alt som jeg savner....akkurat nå lever jeg etter bedre føre var-prisippet uten at jeg er hysterisk av den grunn...bare kuttet en del matvarer.....

 

Jeg har blitt 100% sykemeldt slik at jeg har god tid om dagene. Det hadde sikkert vært morsomt å møte flere i lignende situasjon:-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann:)

Jeg vil gjerne bli alenemor selv jeg ved eget valg...men har ikke økonomi til å dra til utlandet.

Jeg vil gjerne høre andres meninger om dette...dette er noe jeg har tenkt på i over et år nå,og vil dette med hele mitt hjerte.

Er ikke gravid ennå,og har ikke noe forhold heller.

Jeg synes du er tøff og beundrer deg,siden dette er noe jeg selv vil..

 

Lenke til kommentar

Hei igjen:)

Har sjekket litt rundt nå og fått vite at det er jo ikke så dyrt å dra til Danmark..Så dette er noe jeg kommer til å gjøre:)

Vil gjerne høre andres erfaringer om donor fra Danmark,hvor lang tid dere har brukt,med alt,og andre ting som her med klinikk Stork å gjøre:)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei! Jeg er en jente på 35 år som har veldig lyst på barn og vuderen nå å reise til Danmark. Så på siden her at du har vært der og lurte på om du kanskje ville dele litt erfaring med meg?

Har faktisk tatt første skritt i dag og være hos legen for å ta blodprøver og sånne ting.

Hva slags reaksjoner får man fra folk? Jeg sliter litt for jeg er litt usikker på hvordan min familie vil reagere på dette.

Håper du har noen muligheter for å gi meg noen svar.

 

Lenke til kommentar

Annonse

Etter å ha stått i prøverørskø en god stund, bestemte min samboer seg for å forlate meg, han gikk likevell med på å gjennomføre et forsøk for min skyld, da vi hadde ventet på dette i flere år....I ettertid tror jeg ikke han helt vet hva han gjorde. Kanskje ikke jeg heller, men er lykkelig gravid i 21 uke nå. BF vil mest sansynlig ikke ha noe med barnet å gjøre. Ble nok litt vanskeligere enn jeg hadde trodd, men er veldig veldig glad for at jeg tok det valget jeg gjorde:) Men tror faktisk det hadde vært lettere å ha en donor til BF enn en ex...

 

Velger å signere med anonym da vi fakisk brøt den norske lov når vi gjennomgikk prøverør uten å faktisk være kjærester. (hadde fortsatt samme folkereg. adresse da)

 

Lenke til kommentar

Jeg blir selvvalgt alenemor..

Pga cellegiftbehandling for ti år siden kan jeg i løpet av noen år miste muligheten til å få barn... Og barn vil jeg ha.. etter to års planlegging har jeg nå vært på Storken og blitt gravid.. Selvfølgelig har jeg tenkt mye på de utfordringene jeg kan møte som alenemor, men det er det absolutt verdt, og hjelp og støtte fra de rundt meg kommer det til å gå bra.,.

 

Har termin 10.mai

Lenke til kommentar
  • 10 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...