mamma`n til nurk Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Noen som vet hvordan det fungerer? Er medlem av LO, og det tyder på at det blir streik snart pga AFP. Vet at som arbeidstaker får man ikke full lønn hvis det blir streik på arbeidsplassen, men gjelder dette også oss i permisjon? Får lønn forskuttert fra jobben, og de får da refundert fra NAV. Risikerer jeg å tape penger ved streik, eller teller jeg ikke som streikende når jeg er i permisjon?
2 små orkaner Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Ditt medlemsskap av fagforeningen og dine forpliktelser i forbindelse med fagforbundets handlinger slutter ikke dersom du er i permisjon. Det vil si at om din fagforening varsler streik vil dette også gjelde deg selv om du er i permisjon. Da arbeidsgiver forskutterer lønnen din vil dette ikke bli gjort ved streik. Da vil du i stedet få streikpenge betalt av fagforeningen. Dette beløp er som regel lavere enn lønnen din. Hvor mye vet jeg ikke. Tror jeg vill dobbelt sjekke med LO om hva dine faktiske forpliktelser er/vil bli i forbindelse med streik. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå