Gå til innhold

Hmm. En gang utro -


Anbefalte innlegg

Skrevet

alltid utro... Er dette bare sånn det er eller finnes det faktisk de som klarer å forandre seg også?

 

Føler bare at har man vært utro en gang så finnes det ikke håp for disse og at man ofte hører; nei han ville ikke jeg ha satset på, han har vært utro før og da vil han helt sikkert være det igjen. Eller hvordan kan du stole på han - han var jo utro mot eksen sin.

 

Bare undrer litt over dette, mens jeg egentlig burde funnet senga:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det finnes folk av begge delene jeg, men jeg kjenner mest sånne som faller under alltid utro da....

 

Skrevet

Kommer jo helt an på hvordan en var utro.

 

Blir en forelsket i en annan, innleder et forhold og ender opp med kona fordi familien veier tyngre- skal det litt til at en finner en ny mann/kvinne som kan velte familien igjen. Er det en mann/kvinne som elsker jakten, spenningen og sexen med nye partnere og er notorisk utro - skal det mye til å endre seg. Tror jeg.

 

 

Skrevet

Ja, si det.. Har selv vært utro og håper jo ikke det stemmer da! :(

Skrevet

Det ordtaket tror jeg er bare tull.

Skrevet

Mener absolutt ikke at man kan skjære alle over en kam med det uttrykket der.

Altfor mange passer i den kategorien, ja. Men jeg tror ikke på det som en regel, nei.

Skrevet

tror ikke på det uttrykket nei..har troen på at alle mennesker kan forandre seg...uansett..

noen vil kalle det naivt men slik er jeg bare

Skrevet

Stemmer ikke på alle tror jeg. Noen er vel det man kaller notorisk utro, mens hos andre kan det være mer situasjonsbetinget.

 

 

Skrevet

Stemmer overhodet ikke!

Snakker av erfaring;)

Skrevet

Ikke naivt, men oppegående :-)

Synes det er noe skremmende ved mennesker som dømmer alle ut fra egen erfaring, og som ikke klarer å skjønne at det er situasjonsbetinget, og at det finnes folk med andre erfaringer utenfor deres egen lille sfære.

Skrevet

Både og.

Tror etterhvert at eksen kan slutte å bedra damene sine, men da må han bli eldre først. Bli mer voksen og ta ansvar. Innerst inne er han en kjernekar.

Bare synd at han velger å ikke være trofast mot damene sine.

Eller, at han ikke kan være ærlig fra starten av om hva ønsker er og lign.

Etterhvert når han har funnet den han vil dele livet sitt med.. Så tror jeg han blir en stabil fyr. Men tror det tar noen år og noen tabber før det skjer....

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Har selv vært utro. Ble forelska i en annen (og det kan man jo ikke noe for) og det endte med at vi kyssa. Reiste hjem og gjorde det slutt med han jeg var sammen med da. Er sammen med han jeg var utro med nå, og vi har barn sammen. Jeg kommer aldri til å gjøre noe sånt igjen, men har ikke et snev av dårlig samvittighet ovenfor eksen.

Skrevet

Jeg har vært utro. Kan selvfølgelig ikke si om jeg vil være det igjen, ingen vet hva fremtiden bringer - MEN, jeg håper jeg ikke vil gjøre det igjen. Jeg kommer til å ha dårlig samvittighet overfor han jeg var utro mot resten av livet, selv om vi ikke er sammen lenger, og dette er 10 år siden...

Skrevet

Nei, ikke nødvendig. Forsjell på en gang og det å være notorisk utro, vet om folk som har vært notorisk utro i et eller flere forhold som plutselig finner den "rette" og da blir trofast.

 

Selv hadde jeg ikke "ro i ræven" til å være i lengre forhold før jeg traff samboeren, var aldri utro, men jeg dumpa typene etter max 3-6 mnd, da kjeda jeg meg og ville ha noe "nytt og spennende"...nå har jeg ikke noe behov for noe "nytt og spennende" lengre...

Skrevet

Neida, det er nå bare tull.

En person som har vært utro er vel ikke fortapt for alltid av den grunn. Tabber kommer i mange varianter, og utroskap er bare en av dem.

Og tabber begår vi alle sammen...:D

Skrevet

Godt det er flere som er enig i at det faktisk går ann å forandre seg og at det her kan være situasjonsbetinget. Har bare møtt på så mange som er bastante på det området her.

Skrevet

Finner man den rette, blir terskelen mye høyere. Jeg var utro mot en eks, kanskje for å finne en lett vei ut av forholdet (ikke barn involvert), men kommer ikke til å være utro mot min nåværende. Vi har jo begge litt erfaring bak oss, og vet at utroskap ikke kommer noe godt utav. Samt at gresset ikke er så mye grønnere på den andre siden av gjerdet.

 

Så mitt inntrykk er like godt. En gang utro, aldri utro igjen. Siden man etter sidespranget finner det litt meningsløst å være i et forhold der man kan tenke seg å være utro.

Skrevet

er vel noe i det ordtaket vil jeg tørrre og påstå..

men det stemmer ikke på alle,det kan jeg personlig stå for...

Skrevet

Har en eks som det ble slutt da han var utro.

 

Noen år etter giftet han seg med ei han var stupforelsket i og satte utrolig høyt. 4 mnd etter bryllupet forlot hun han for en annen mann og fortalte at hun hadde vært utro med denne mannen i lengre tid.

 

Den smerten som vistes i ansiktet hans når han fortalte det og unsklyldte seg for hva han en gang hadde gjort mot meg....

 

Jeg er sikker på at han ikke vil være utro mot en annen person igjen.

Skrevet

Det ordtaket tror jeg ikke noe på. Alle kan komme til å være utro en eller annen gang, spessielt med de deffenisjonene på utroskap som ofte brukes på DIB, men jeg er ganske sikker på at mange gjør det bare en gang også.

 

Jeg kjenner enkelte som bestandig har vært notoriske utro. At de forandrer seg tviler jeg på, men de som har "tabbet seg ut" en gang tror jeg ofte klarer seg med den ene gangen.

Skrevet

jeg tror at er man utro i et forhold kan man lett være utro igjen i samme forholdet, men tror ikke dermed sagt at man er utro i neste forhold man går inn i...

 

var selv utro i et forhold, og hadde sikkert vært det flere ganger om vi ikke hadde gått fra hverandre..desverre..

 

men i det forholdet jeg har nå så kunne jeg aldri tenkte tanken engang, så tror det fint går ann å endre seg. og jeg føler det er forholdet som skaper utroskap ikke nødvendigvis at det er noe galt med personen som er utro..

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...