Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man skal ta barnebilder selv - innendørs et sted - hvordan på best mulig måte skape et godt lys???

 

Og hva blir bra som bakgrunn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innendørs sånn generellt når man er ute på besøk eller på cafe eller noe eller et "planlagt sted for å ta bilder?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

forresten

 

Må vise deg noe jeg laget i stad i ps. hehe..

Skrevet

Planlagt. Skal forsøke istedet for fotograf

Skrevet

Om du bruker en lys vegg som bakgrunn blir det best synes jeg, da viser ikke blitzen som gjenskinn. Om du bruker et teppe eller noe så for guds skyld stryk det og heng det slett, ellers blir det ikke bra.

Dagslys er best, så ta bildene i stua eller annet rom med mange vinduer, og ha mye lys på ellers også.

 

 

Skrevet

Mest mulig nøytral bakgrunn. uten håndtak,skapdører etc. det kan bli seende ut som det stikker ut av ungen.. Du kan f.eks. henge opp ett nøytralt laken om dere har mønster på veggene. Sett ei lampe til å lyse litt bak ungen. sett han ikke helt inntil bakgrunnen. om du lyser opp bak slipper du skygger. nå vet ikke jeg hvordan det er med vindu hos dere. men lys som kommer feil kan ofte ødelegge litt. så om det kommer inn fra sia og lager skygger lønner det seg å dekke de til. har du en lampe som ikke har veldig skarpt lys kan du bruke den istedet for blitz. prøv deg gjerne fram med og uten blitz. kommer såklart an på kameraet. men har du ekstern blitz er det best. da unngår man røde øyne.. ble kanskje litt mye dette.hehe . håper det hjelper litt:)

Skrevet

Joda, alt hjelper. Altså, jeg har fotografert en del, men nå sliter jeg med å finne en belysning som funker. Trenger flere tips!

Skrevet

Det jeg har gjort er å henge opp ett pledd som bakgrunn,( hvitt eller svart) og bruker det også under ungen. Sånn at gulvet og bakgrunnen går i ett. Visst du forstår hva jeg mener...

 

Jeg har også to vanlige små bordlamper som står på hver si side, ca midt mellom meg og snuppa. Sånn at det ikke blir stor forskjell mellom lys og skygge. Deretter knipser jeg i vei, bruker også forskjellige gjenstander som hun kan sitte å lene seg til.

 

Håper du forstod noe av dette

Skrevet

Visst du vill ha veldig mørk bakgrunn, så pleier jeg å bruke macro instillingen på kamera og tar nærbildet av jenta. Da lyser bare blitzen opp det som er i forgrunnen. Disse bildene liker jeg best, da ikke bakgrunnen ødlegger bilde.

Skrevet

Det er 3 unger i varierende alder som skal være med, og vi vil ha litt in action... he he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...