mayaya Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Hvis man skal ta barnebilder selv - innendørs et sted - hvordan på best mulig måte skape et godt lys??? Og hva blir bra som bakgrunn?
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Innendørs sånn generellt når man er ute på besøk eller på cafe eller noe eller et "planlagt sted for å ta bilder? forresten Må vise deg noe jeg laget i stad i ps. hehe..
mayaya Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. mars 2008 Planlagt. Skal forsøke istedet for fotograf
Tommage♀♂ Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 Om du bruker en lys vegg som bakgrunn blir det best synes jeg, da viser ikke blitzen som gjenskinn. Om du bruker et teppe eller noe så for guds skyld stryk det og heng det slett, ellers blir det ikke bra. Dagslys er best, så ta bildene i stua eller annet rom med mange vinduer, og ha mye lys på ellers også.
2smågull Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 Mest mulig nøytral bakgrunn. uten håndtak,skapdører etc. det kan bli seende ut som det stikker ut av ungen.. Du kan f.eks. henge opp ett nøytralt laken om dere har mønster på veggene. Sett ei lampe til å lyse litt bak ungen. sett han ikke helt inntil bakgrunnen. om du lyser opp bak slipper du skygger. nå vet ikke jeg hvordan det er med vindu hos dere. men lys som kommer feil kan ofte ødelegge litt. så om det kommer inn fra sia og lager skygger lønner det seg å dekke de til. har du en lampe som ikke har veldig skarpt lys kan du bruke den istedet for blitz. prøv deg gjerne fram med og uten blitz. kommer såklart an på kameraet. men har du ekstern blitz er det best. da unngår man røde øyne.. ble kanskje litt mye dette.hehe . håper det hjelper litt:)
mayaya Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. mars 2008 Joda, alt hjelper. Altså, jeg har fotografert en del, men nå sliter jeg med å finne en belysning som funker. Trenger flere tips!
tonemor82 Skrevet 2. mars 2008 #7 Skrevet 2. mars 2008 Det jeg har gjort er å henge opp ett pledd som bakgrunn,( hvitt eller svart) og bruker det også under ungen. Sånn at gulvet og bakgrunnen går i ett. Visst du forstår hva jeg mener... Jeg har også to vanlige små bordlamper som står på hver si side, ca midt mellom meg og snuppa. Sånn at det ikke blir stor forskjell mellom lys og skygge. Deretter knipser jeg i vei, bruker også forskjellige gjenstander som hun kan sitte å lene seg til. Håper du forstod noe av dette
tonemor82 Skrevet 2. mars 2008 #8 Skrevet 2. mars 2008 Visst du vill ha veldig mørk bakgrunn, så pleier jeg å bruke macro instillingen på kamera og tar nærbildet av jenta. Da lyser bare blitzen opp det som er i forgrunnen. Disse bildene liker jeg best, da ikke bakgrunnen ødlegger bilde.
mayaya Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 2. mars 2008 Det er 3 unger i varierende alder som skal være med, og vi vil ha litt in action... he he
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå