Gå til innhold

Jeg blir så sinna...... om bhage=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få ut litt frustrasjon her....

Helsesøster driver å mase og mase om når tid jeg har tenkt å ha barna i bhage.... Akkurat som om det er et så mye bedre alternativ enn å være hjemme. Har tre barn på 3, 2 og 7 mnd og vil være hjemme m de ialfall til de begynner på skolen. Vi er mye ute, går på småbarnstreff, synger, leser , tegner og prøver å aktivisere dem så mye som mulig. Virker som de koser seg sammen, og jeg koser meg utrolig mye sammen m dem hjemme, men har inntrykk av at helsestasjonen anser det som et bedre alternativ å ha dem i bhage.. Hva skjer??? Når ble mødre ikke egnet til å ta seg av sine egne barn?? kjenner det koker her..!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at du blir sinna. Herregud for ei dame. Men har nå hørt mange rare ting om helsesøstre.

Kanskje du skal bytte helsesøster?

Skrevet

Er det en grunn til at hun maser da? Er hun bekyret for sosial utvikling eller språk?

Personlig så tror jeg at de har godt av et år i bhg. før de begynner på skolen, for barnets egen del mht. sosial kompetanse.

Skrevet

Vel, så lenge barna får så mye sosialisering ser ikke jeg at det skal være noe GALT at barna er hjemme med mor!!!

Mine går i bhg, men skulle ønske jeg og kunne vært mer hjemme med dem!!!

Rart, men det er kanskje det at dem ikke er vant til det lenger, synd...

Skrevet

Det er klart du MÅ ha barna i bhg!

Ingen foreldre i dag er egnet til å være hjemme vi er trossalt i 2008, og du burde jo kapre de ledige plassene så de som trenger det ikke får plass!

Noen føler kanske at de har all grunn til å bry seg i andres familier!

Jeg syns du skal være stolt av at du klarer å være hjemmeværende :D

Vet ikke om jeg hadde orket det med 3 barn!

Skrevet

Er det en grunn til at hun sier dette? Feks sosialisering? Noen av barna som kunne trengt andre barn å "bryne" seg på? Etc.

I utgangspunktet er jeg enig med helsesøstra di, og det har ingenting med at vi mødre ikke er i stand til å ta oss av barna våre, men at samfunnet er forandret, slik at det er "lagt opp" til at barn skal gå i barnehage. Man kan mene og synes hva man vil om det, men det er nå engang sånn det er. Akkurat som alt annet er i kontinuerlig utvikling, er også barneoppdragelse. :-)

Skrevet

Nei de utvikler seg helt normalt alle tre=) er helst møtet med andre barn ho snakker om men vi er jo sammen m andre barn nesten hver dag pluss at de har hverandre så skjønner ikke helt problemet..

Skrevet

Forskning har vel vist at barn som ikke har gått i barnehage ikke er like vant til å lære når de begynner på skolen, og at det dermed går litt tregere.

Videre er det vel heller ingen tvil om at de har vanskeligere for å knekke de sosiale kodene osv. Nå snakker jeg om barn som begynner rett på skolen uten å ha vært innom barnehagen.

Jeg tror ikke det er det samme å ha sosial omgang med andre barn hver dag som å gå i barnehage. Selv om du møter barn en times tid om dagen f. eks, er det jo alltid når du er tilstede.

Jeg tror barn i hvert fall fra 3-års alderen har godt av å gå i barnehagen, og at de som ikke gjør det, faller litt "utenfor". Når jeg tenker tilbake til min barneskoleklasse, var det de barna som ikke hadde gått i barnehage som gjerne var litt "sære", asosiale og ikke hang like greit med. Men det er nå bare mine obeservasjoner.

Selvsagt er det fint å gå hjemme med barna en stund og tilbringe mye tid, men hva med en mellomting da? Hva med halv plass for eldstemann f. eks?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...