Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Ser flere alenemødre her inne som får masse penger. Enda mer enn jeg som er student. og er sammen med en student. Lønner seg og bli alenemor i norge. Lenge leve arbeidsledige alenemødre
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Det skal lønne seg å jobbe heter det. Men jeg tror vi pent kan bytte ut det med "det skal lønne seg å IKKE jobbe" når man bli alene mamma.. Men jeg har liten tru på at en student alenemor får utbetalt mellom 20-25.000 i månden. Det går ikke ann!!! Såfall har noen gjort en feil. Og 18.000 uten å ha arbeidet verken før eller etter.. nei grøssemeggru det skal visstnok lønne seg å være alene å uten jobb ja. Alle sammen slutt jobben og forlat gubben!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 Det er synd å si det men d lønner seg faktisk å være alene ja.. kanskje spesielt når en er student..
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 Nei, detta med student og aleina kan stemme det kan eg fortella deg, har ei venninne som leve bedre enn mange med unge mens ho studerer.
vimsan Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 Som alenemor og student fikk jeg utbetalt ca 20 000 i mnd.. MEN.. studielånet skal betales tilbake.. Nå har jeg gjeld på nesten 200 000.. Lønner seg å jobbe faktisk, og jeg hadde blitt gaaal av å hjemme hele tiden.. Høres kjedelig ut for meg..
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #6 Skrevet 2. mars 2008 At det går ann! Leste gjennom innleggene på skravle og noen studenter får barn kun for å få pengene. Sikkert mange som later som de er alene for å melke systemet. Synd for de som faktisk er alene, men har ikke noe til overs for de som er falske og tenker kun på penger! Håper dere blir tatt så får dere angre!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #7 Skrevet 2. mars 2008 Jeg syntes 18.000 for å gå hjemme og ikke ha arbeidet å ikke være student er ganske mye å jeg!
vimsan Skrevet 2. mars 2008 #8 Skrevet 2. mars 2008 Ja, det er helt utrolig at man kan få så mye støtte. Jeg har ikke fått penger uten å være i jobb som alenemor, men fant ut at det lønnet seg å ta utdannelse når jeg var alenemor. Fikk 13 000 av nav og 7000 an\v lånekassa. Samtidig blir mer av lån gjort tilstipend når man er aleneforsørger.. Men lånet er jo der nå og skal betales og det er ikke bare bare har jeh\g funnet ut.. Nesten 4000 hver 3,mnd skal betales..
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #9 Skrevet 2. mars 2008 Eg e aleine, men helt enig. Hater dei som lyge om sånt for å få noen ekstra kroner. D e jo andre d går utover så eg skjønner ikkje at d går an å ha samvittigheit t sånt!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #10 Skrevet 2. mars 2008 Hallloooo?????? Man får jo bare penger i 3 år som alenemamma.Er det noe å trakte etter da????Etterpå må man klare seg selv....Jeg er alenemor å får ikke en krone,så må nok jobbe for penga.Men synes det er ok at de på ærlig vis får hjelp og støtte i en vanskelig periode.Skulle bare mangle....
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #11 Skrevet 2. mars 2008 Ja og permisjonspenger får man kun 1 år.. DUMMA.. derfor er det å være alenemamma supert. Snakker om alenemor ikke hjemmeværende mor. Alenemor kan da gå ut i jobb. Som alle oss andre. 3 år er mye. Får få seg jobb da... etter tydeligvis de 3 åra med masse spenn
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #12 Skrevet 2. mars 2008 Ja,men om alenamora ikke får seg jobb da? Ikke noe særlig å gå på sosialen!!!! Så dumma kan du være selv!!!!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #13 Skrevet 3. mars 2008 jeg har vært alenemor og det er ikke fett slik dere skriver her.fikk 12 i mnd,det var overgangstønad, barnetrygd samt bidrag fra far.dette skulle dekke husleie,mat,bleier,strøm osv. og det å skaffe jobb er heller ikke enkelt da man blir sett på som en som vil være mye hjemme med sykt/syke barn. så jeg kastet meg på skolebenken igjen for å nå mitt mål,greie oss på en lønn.
bixit Skrevet 3. mars 2008 #14 Skrevet 3. mars 2008 Ja for det er å leve fett det å ha 12000 i måneden og låne 7000 oppå det. Sånn i forhold til å være to om barnet og ha to inntekter for å dekke de samme utgiftene..
mamma til twins Skrevet 3. mars 2008 #15 Skrevet 3. mars 2008 Og jeg skal ikke være alenemor i mitt neste liv, ihvertfall ikke som student. Har aldri vært så fattig i hele mitt liv. Jeg skal finne en rik mann i mitt neste liv.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #17 Skrevet 3. mars 2008 det er ikke alle som er 2 som har jobb vettu.. Snyltere er dere.. alenemødre er værste typen kvinnfolk
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #18 Skrevet 3. mars 2008 Til anonym 21.39 Snyltere,værste typen kvinnfolk???? VÆRSTE TYPEN ER DE SOM FORDØMMER ANDRE MENNESKER, UTEN Å VITE HVA DE SNAKKER OM!!!!!!!!!!
spent86Mod:) Skrevet 3. mars 2008 #19 Skrevet 3. mars 2008 SÅ utrolig mye usaklige folk!!!Alenemor for da får jeg mer penger liksom....Tenk på barnet a!Ikke kun penger!!Helt tragisk innlegg spørr du meg!!!
bixit Skrevet 3. mars 2008 #21 Skrevet 3. mars 2008 Helt ubrukelig innlegg ja. Hvorfor ikke bli alenemor med det samme hvis det er så stas? Eller er HI en mann? I hvilket tilfelle må det ønskes å bli en kvinne i neste liv? Jeg er da vitterlig klar over at det ikke er alle som har jobb. Men HI tror h*n vil treffe en gullåre ved å være alene om omsorgen for barn. H*n har ikke fått opplyst at to middels inntekter overgår alenemorstønad i tillegg til at det er mindre jobb og halverte utgifter. Mange her som ikke gjorde det best i matte på skolen skjønner jeg.
spent86Mod:) Skrevet 4. mars 2008 #22 Skrevet 4. mars 2008 Kansje du som bør få deg ett liv vis ikke du er enig om inlegget over ditt vel???La oss alle bare bli alenemødre og tro at det er mye bedre på alle mulig måter...ikke tenke på at barnet har rett til og vokse opp med en mamma OG pappa og at to inntekter er ganske mye mere penger enn en "alenemorslønn"
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #23 Skrevet 4. mars 2008 Jeg tror ikke dette innlegget var ment så himla alvorlig, men heller litt sarkastisk, at det er ganske sykt at alenemødre kan få utbetalt opptil 25.000 i månden uten arbeid. Er kun det vi andre reagerte på. Er veldig glad jeg har en bf og vi blir to, men når alenemødre får så mye så kan man begynne å lure. Tror ikke HI mente at hun skal gå fra mann og arbeid, men her er det jo så mange "hormoner" ute å går så folk kan verken tenke eller svare ordentlig.. Så har du alle "alene"mødrene som ikke bor med barnefar og får alle disse godene, samtidig som far helt sikkert er med i bilde å hjelper både økonimisk og med avlastning. Så jeg syns synd på de som prøver å lure og melke systemet!!!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #24 Skrevet 4. mars 2008 HA HA HA-Hvorfor tror dere enkelte får unger a???
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #25 Skrevet 4. mars 2008 Fleste dere alenemødre har valgt dette. Å få barn i et ustabilt forhold, eller uten og være i et forhold. Skal litt til å bli alenemor før permisjonstiden går ut hvis man har et seriøst forhold. Så kanskje dere burde planlagt LITT bedre før dere satt barna deres til verden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå