Gå til innhold

Synes dette er litt rart.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Munnherpes er forårsaket av et herpesvirus,herpes simplex. Vannkopper er forårsaket av et herpesvirus, herpes zoster.

Jeg har aldri hatt vannkopper. Jeg fikk herpes simplex virus da jeg drakk av samme flaske som ei veninne med herpes utbrudd da jeg var 7. Etter dette har jeg hatt utbrudd ved munnviken ca en gang i året.

Min samboer og jeg har vært sammen siden vi var 16. Han har hatt vannkopper, men har aldri blitt smittet av mine utbrudd på munnen, selv om han har kysset meg.

Min sønn fikk vannkopper i sommer, da vi var i danmark. 4 dager etter at han fikk utslag, fikk jeg herpes på munnen, noe jeg da ikke hadde hatt siden fødselen for 3 år siden. Jeg var til stadighet i kontakt med hans kopper, da jeg smurte dem og vi samsov dessuten, men jeg ble ikke smittet. Jeg kjøpte en salve, zovirax på apoteket i danmark, og smurte det på mitt utbrudd, som jeg har pleid tidligere.

Jeg tenkte som så, at nå skal jeg prøve å smøre det på de koppene som ikke har fått helt utbrudd. Jeg tok et lite omeråde og smurte i 3 dager, så ofte som det sto på pakningsvedlegget, enda dette skal jo kun brukes ved herpes simplex. Koppene brøt aldri ut, og forsvant.

Så da lurer jeg på... Når disse 2 virus er så like, hvorfor får ikke de stakkars små en lignende salve, med samme virkestoff, så de slipper å pines så fryktelig med koppene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...