Gå til innhold

Hvordan reagerer du om mannen din sier noe stygt om foreldrene dine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir dritsur. Jeg kan godt slenge dritt om mine foreldre, men liker ikke at han gjør det (selv om jeg til og med kan være enig i det han sier...). Flere som meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt enig med han.

Skrevet

Ja. Blir det samme som at jeg kan si at jeg er feit, men om han sier det får han sexnekt i en mnd, hehe=p

Skrevet

Kommer an på hva han sier. Er som regel bare kritikk, og det kan jeg ofte være enig i. Blir ikke sur hvis det er konstruktiv kritikk.

Skrevet

Jeg er også enig med han.

Skrevet

Nei, jeg tåler godt saklig kritikk av mine egne foreldre. Vi er stort sett enige om hvor skoen trykker, da. Vi slenger sjelden dritt.

Og jeg kan gjerne si ting jeg er mindre fornøyd med om svigers også. Holder det også på et saklig nivå.

Skrevet

Ja! Jeg er også sånn..

Skrevet

Blir det samma som : "ikke mobb kameraten min! Det klarer jeg fint sjæl"

Ingen snakker stygt om morra mi :P ikke pappan min heller. Selv om jeg kan finne på å å si et eller annet selv hvis jeg er sur på dem

Skrevet

her blir det egentlig ikke slengt dritt om noen foreldre.

Svigers er det mye med men jeg ser at han syns det er tøft til tider og jeg vet hva han syns uten at noen sier noe. Jeg har ikke rett til å snakke dritt om foreldrene hans og har heller ikke tenkt å gjøre det. Men viss han en dag vil snakke om det så er det greit.

Skrevet

Jeg er som deg! :)

Skrevet

Er nok enig med han som regel.... men nå er vi flinke å påpeke feil og mangler med begges foreldre vi da.... kanskje ikke den snilleste måten å samtale på :/

Skrevet

Spørs hva han sier.....Altså, han har aldri sagt noe dritt om foreldrene mine egentlig. Men jeg vet at han synes vi er der for ofte (hans familie har en helt annen omgangsform enn jeg er vant til - han snakker med moren sin max en gang i mnd pr tlf. Ser henne en gang hver annen måned, og de bor i samme by som oss), og da blir jeg litt irritert av og til. Men mye av det han sier kan jeg være enig i.

Skrevet

Sier noe stygt om hans sine, noe jeg har adskillig større belegg for, he-he:-)!

Skrevet

Jeg er veldig forsiktig med å si noe som helst om foreldrene hans. De har det problematisk nok som det er. Liker ikke når han kritiserer mine og går raskt i forsvarsposisjon.

Regner med at de som slenger mest om svigers her inne gjør det nettopp her inne:)

Skrevet

Jeg blir ikke akkurat glad, da. Men han har en tendens til å si sånn: du ligner sånn på far din når det kommer til prinsipper... hahaha, liksom- Da er det opp tilmeg å tolke om det var positivt eller negativt. Men jeg tar igjenmed samme mynt. "godt du har bedre kontroll på penger enn far din". Faren skylder skattepenger fra altfor mange år tilbake..

Så det blir aldri direkte kritikk.Og uansett med en god pose humor.

Skrevet

Hvorfor i alle dager skal vi si noe stygt om dem da? Har vi ikke noen grunn til :)

Skrevet

Synes det er helt greit om vi diskuterer ting sammen som kan irritere oss begge litt.

Men om han hadde begynt å snakke stygt om mamma (pappa er død) uten grunn så hadde jeg blitt sint og fryktelig lei meg..Synes det er litt respektløst å snakke stygt om partnerens familie,, selvfølgelig må man kunne få lette litt på trykket om svigerfamilien gjør noe man finner irriterende, men da kan man velge sine ord med omhu og si det så pent som mulig.

Skrevet

eg er enig med det han sier...hehe...

men mottsatt vei så går han rett i forsvar for dem med engang... jeg kan fint se hvilke "feil" mine foreldre har. at mamma er overbeskyttende og alt for opptatt av at snuppa skal ha på seg mest mulig klær osv. det irriterer jo meg like mye som det gjør han.. men det som er forskjellen er at jeg sier ifra til min mor...

han blir bare rasende om jeg nevner noe om hans familie.. og om han syns de gjør noe dumt osv så vil han ikke si ifra..

samme med besteforeldrene hans. de bor i skotland. når han en gang i blandt ringer så får han alltid kjeft fordi han ikke har ringt før. men de har aldri ringt til han. ikke på bursdagen hans eller noe. Når han ringer dem på bursdagen deres får han som svar ohh.., husket DU det? hvem som har fortalt deg at vi har bursdag osv... jeg blir så irritert på det jeg.. men han sier ingenting på det. bare unnskylder seg for at han ikke har ringt før. hadde mine besteforeldre svart sånn når jeg ringte så hadde jeg ikke ringt igjen for å si det sånn....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...