Beama Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Syntes dere riene var mindre vonde med nr. 2? Med Andrea gikk vannet først og så kom intense rier med 3 min imellom ganske så fort etterpå. Nå har jeg slitt med maserier/ sterke kynnere i 2 uker... men i kveld så har de kommet med 5-9 mins mellomrom. 5 min så lenge jeg sitter i ro, men øker til 9 min imellom når jeg beveger meg. Klarer liksom ikke å få meg til å tro att noe er på gang for det gjør ikke så vondt som jeg husker det... 8 dager igjen til termin=) Hvordan var deres rier hos nr 2 i forhold til første?
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 De var nok ikke mindre vonde, egentlig mer intense, men så gikk fødsel nr 2 veldig raskt for meg. Men jeg visste mer hva jeg gikk til, kjente mer til hvordan kroppen min reagerte på fødsel og visste hvordan jeg kunne jobbe med riene, så om riene var like vonde så var de likevel greiere enn under første fødsel. Men med nr 1 så bygget de seg opp og ble vondere og vondere, med nr 2 så våknet jeg brått av første rie og allerede på rie nr 3 så startet pressriene. (og 1 1/2 time senere var gutten ute)
Tredjemann på vei :D Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 Hadde jeg vært så nær termin og følt på det du kjenner nå, ville jeg blitt ganske rastløs og ringt føden! Hehe.. Men det er fordi jeg har på følelsen at det kommer til å gå veldig fort med neste fødsel og at den også blir før termin. Førstemann ble født 14 dager før termin og det tok 2,5 time fra vi ankom føden!
Beama Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. mars 2008 Forrige fødselen min gikk kjempefort og, og hun kom 10 dager før termin=) Men den gangen var jeg ikke i tvil om att fødselen var i gang. Men nå er jeg skikkelig i tvil.. Kroppen har lurt meg veldig mange ganger de siste ukene.... Men hvis dette fortsetter så ringer jeg nok føden snart=)
Tredjemann på vei :D Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 Ååååh, så spennende! Gleder meg til jeg kan begynne å kjenne etter fødselstegn:-) Har du hatt kjempesterke kynnere i flere timer nå med bare 5-9 minutters mellomrom altså? Hvor lenge varer hver kynner da?
PlinkiPlonk Skrevet 2. mars 2008 #6 Skrevet 2. mars 2008 Med første hadde jeg rier uten opphold imella, gikk i ett. Med nr 2, 9 år senere, var de mindre hyppige og ikke så vonde, men fødselen gikk raskere. Så de var effektive fordet, selv om JM mente de var for svake. Ifra vannet gikk og fra 4 cm åpning til 10 cm, tok det 5 min, da var det vondt:)
Tredjemann på vei :D Skrevet 2. mars 2008 #7 Skrevet 2. mars 2008 Fra 4 til 9 cm på 5 minutter??? Auuu.... ...men likevel gleder jeg meg:-)
PlinkiPlonk Skrevet 2. mars 2008 #9 Skrevet 2. mars 2008 Hehe, ja du skulle hørt meg!! Rauta som ei ku, helt seriøst:) Mista totalt kontrollen over kroppen og lydene som kom ut av den. Men glad det gikk så fort, da han navlestrengen rundt halsen.
Beama Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 2. mars 2008 De varer alt fra 30-60 sekunder... Har snakket med føden nå... så tar en tur straks jeg har barnevakt i hus=) Men regner med det er falsk alarm nok en gang;)
Tredjemann på vei :D Skrevet 2. mars 2008 #11 Skrevet 2. mars 2008 Oj, såppas lenge også ja. Lykke til på føden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå