_hønemor_til_4_nydelige_ Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Jeg er så redd, så grusomt redd Er så redd for lille i magen, redd noe er galt, redd legene har oversett noe, redd for den cysta lille har i venstre hjernehalvdel, redd for ikke og ha mer oppfølging på Rikshospitalet, ja jeg er redd for ALT:( Jeg kjenner lille i magen vær dag nå, er sånne hærlige små bobler som blir sterkere for vær dag og det er jo hærlig, men jeg er redd jeg ikke får oppleve lille utenfor magen.. Jeg er redd for at jeg kanskje føder på dagen til Andreas:( Jeg prata jo med en jordmor ved sykehuset der jeg skal føde og ho ville jeg skulle gå ut og de skulle hjelpe meg igjennom den dagen visst jeg fødte på dagen til Andreas, men det klarer jeg ikke, jeg orker ikke det... Håper at jordmor her jeg bor vil hjelpe meg, skal til ho til Onsdag og da skal jeg høre med ho... Eneste jeg vil er og bli forstått, er ikke for mye forlangt vel??? Jeg har 2 barn her hjemme som spør om babyen i magen også er syk og dør, det er så vondt Til Onsdag er jeg 19uker og nærmer meg med stormskritt til den uka Andreas blei født og det gjør vondt og tenke på at så gammel blei Andreas... Jeg hadde aldri trodd at dette svangerskapet skulle være så hardt også er jeg ikke halvveis engang:( Jeg føler meg så aleine med tanke på videre oppfølging nå, jeg er ferdig med oppfølging på Rikshospitalet og det skremmer meg... Jeg skulle jo egentlig ha oppfølging videre der jeg skal føde, men det de lovte den dagen vi mista Andreas har jeg ikke sett noe til, jeg snakka med ho jordmora jeg var til samtale til på sykehuset her tidligere og ho mente at så mye eksrta oppfølging ikke var nødvendig, men jeg kunne ringe visst det var noe..... Åååååååå Jeg vil ikke ringe, jeg vil ha oppfølging, komme på jevnlige kontroller også vil jeg "øve" meg til og omgås føden siden jeg sliter noe grusomt med og være på føden der, jeg knekker sammen i tårer bare av og tenke på at jeg skal føde der igjen Dette er ikke lett, dette er så vondt, jeg har det så vondt...
Vilja<3 Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 huff dette skjønner jeg er vanskelig og vondt for deg, jeg ville oppsøkt noen å prate med,profesjonelle. Vil gi deg en trøsteklem, det går nok bra skal du se.
Minnie Mom Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 Uff, skjønner godt redselen din. Vet ikke helt hva jeg skal si for å muntre deg opp dessverre. Kan du ikke forklare jordmor hva du føler og få flere kontroller på sykehuset? Sender over mange gode tanker! )
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 Jeg kan ikke annet enn å gi deg en klem, men håper det hjelper. Du vet at du har støtte hos oss dibbere. 10000klemmer til deg =)
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 Hei hønemor, jeg har tenkt mye på deg i det siste om hvordan du har det osv. Dere ble jo gravide relativt fort og du er jo fortsatt i sorg over at dere mistet Andreas. Det du opplever nå er helt naturlig og jeg synes det er rart at du ikke får bedre oppfølging, spes på det psykiske. Har du vurdert ulike former for avstressing? Tenker lett meditasjon, yoga osv? Når det gjelder frisk eller syk baby synes jeg du skal tenke på hvor ekstremt liten sansynlighet der er for at den lille ikke er frisk. Ungene dine skal ikke leve i bekymring de neste 20 ukene og du + barnefar må derfor si at legene sier alt er bra osv. La dem glede seg til et nytt søsken og ikke grue seg til en dejavu opplevelse. Tenk fremover og ikke bakover. Sjekk mulighetene til å snakke med noen som kan motivere deg, avstresse deg og gi deg selvtillit. Jeg skjønner at dette ikke er enkelt, men du må forsøke til glede for hele familien din. Jeg tror dessuten at psykisk stress ungder et svangerskap kan være uheldig. Stå på kravene og forlang hjelp før du tørner!! Ikke meningen å være streng, men du skjønner sikkert:) Klem
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #6 Skrevet 2. mars 2008 vet så altfor godt hvordan du har det. det blir dessverre ikke bedre for babyen er ute. Lite trøst, men harde fakta. Eneste hjelpen er mange kontroller, ultralyder etc. da er det bra --noen dager...Så er det igang igjen. Grue, grue, til neste kontroll... Hva er den cysten for noe?? uff, gjør ikke situasjonen bedre for deg!! stor klem til deg
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 2. mars 2008 #7 Skrevet 2. mars 2008 Vil bare sende deg en klem jeg, skjønner at du er engstelig for den lille, men oddsen er jo kjempe god for at det skal gå bra.. Det må være vanskelig å være tilbake på føden, så det kan nok være lurt å "øve".. Klemmer fra
Sjefsmegga Skrevet 2. mars 2008 #8 Skrevet 2. mars 2008 Kjære du...forstår så uendelig godt at du er livredd for alt dette, men IKKE tenk negativt! Negative tanker er ikke bra for deg eller den lille nå...så fokuser HARDT på at den lille i mangen er en sunn og frisk baby, det går bra med den lille....TRO det med hele ditt hjerte og all din kraft. Tro flytter FJELL! KLem
_hønemor_til_4_nydelige_ Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 2. mars 2008 Jeg skal prate med jordmor her jeg bor til Onsdag om ekstra oppfølging, jeg har jo blitt lovt det hele tida, men etter jeg var til samtale hos jordmor der jeg skal føde så ville de at alt skulle gå sin gang, jeg spurte om igangsetting siden dagen til Andreas er 2 dager etter termin, men det ville ho ikke at jeg skulle bli.... Jo den cysten er jo i følge legene på Rikshospitalet helt ufarlig, men er den virkelig det, jeg klarer ikke slå det fra meg.... Men som han sa så var det visst mange som hadde det mens de ligger i magen, men cysta forsvinner etterhvert.... Jeg trur han sa vanncyste, det er nok ikke farlig, men for en som har opplevd og miste sitt barn så er det vondt og en tenker jo diverse tanker... Takk for klemmer jenter, de hjelper, dere er så gode alle sammen:)
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #10 Skrevet 2. mars 2008 skjønner deg så godt. da jeg gikk gravid etter å ha mistet, ble jeg kjemperedd da vekten ble estimert til "noe over gjennomsnittet". jeg ville at alt skulle være gjennomsnittelig, alt som alle andre. Du MÅ stole på legene. Hdde de vært i det minste tvil, hadde du fått alsakens undersøkelser av cysten!! Du må forlange ekstra oppflgning.bare idioti å ikke gi deg det! Alt som kan gjøre hverdagen din bedre nå, burde prioriteres. Uff, kjenner jeg får vondt inni meg, kjenner så på den følelsen du sitter med.. Bare send meg PM om du vil snakke med noen, tror jeg veit akkurat hvordan du har det! Søvnløshet, panikkanfall.. men husk: som oftest så går det faktisk bra! Din kvote er forlengst brukt opp. De på riksen er fenomenale, hadde det vært NOE som helst, hadde de sett det. Skadene Andreas hadde, har IKKE lille i magen.. så PRØV om du kan kose deg. Veit du kjønnet på lille??
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 2. mars 2008 #11 Skrevet 2. mars 2008 Jeg har så vondt av deg. Må innrømme at jeg tenker mye på deg og hvordan du har det. Håper du får den oppfølgningen du trenger og har krav på. Håper du får all hjelp du trenger. Og jeg håper fremforalt at du blir satt igang så du slipper å føde på Andreas sin dag. Den er bare hans. Sender masse masse trøsteklemmer til deg. Og ønsker om at den lille i magen kommer til verden som en frisk og fornøyd liten baby. Husk det er mange her som tenker på deg og bryr seg om deg. Jeg ønsker deg all lykke i verden. Det fortjener du, mer enn noen
_hønemor_til_4_nydelige_ Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 2. mars 2008 Jeg VEIT at lille ikke har det Andreas hadde og kan ikke utvikle det heller siden det skjer helt fra starten... Det er en veldig god lettelse og vite. Jeg veit jo sjøl at de legene jeg hadde inne på Rikshospitalet er av de beste legene og at de ville følgt meg mer opp visst det var noe, men så er det den psyken eller skal jeg kalle det stemmen inne i meg som hele tiden forteller at noe er galt:( Men jeg kjenner lille VÆR dag, til og med nå merker jeg lille beveger seg inne i magen, og det er såååå hærlig:) Hva det blir veit jeg ikke, for sist jeg var på Rikshospitalet så glemte jeg og spørre for blei så redd når han snakket om cysten, men jeg har en sterk følelse av at det blir en gutt:) La merke til at legen kalte lille han hele tida, mulig han sa han istedenfor den, ikke veit jeg... Oppfølging, huff ja, jeg får vondt av hele ordet, jeg skal ikke gi meg, jeg må ha det, for jeg vil føle meg mest mulig trygg. Når vi mista Andreas så blei jeg lovt gull og grønne skoger angående oppfølging og hva skjer? Jo her står jeg med null oppfølging fra der jeg skal føde, men jeg skal ikke gi meg, jeg SKAL kreve det om jeg så skal sitte der til jeg får det... Det er bare så forbanna vondt at man skal kjempe og kjempe, en blir sliten som om en ikke har noke fra før.... Klem til deg Kjipe-Laila - Kan nok hende du får en pm fra meg;)
høstbarn:) Skrevet 2. mars 2008 #13 Skrevet 2. mars 2008 Vil bare sende deg en stor trøsteklem, og gode varme tanker til hele familien din. Du må fortelle jordmoren din hvordan du har det.
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #14 Skrevet 2. mars 2008 det er helt forferdelig at de ikke gir deg den oppfølginga.. jeg hadde ul hver annen uke hos legen min eller jordmora her jeg bor.. og jeg kunne bare ringe ved behov...de tok meg alltid på alvor.. uansett, jeg var ikke rolig før lille var ute
_hønemor_til_4_nydelige_ Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #15 Skrevet 2. mars 2008 Rolig blir en vel ikke før nurket er ute... Men jeg skal kjempe for oppfølging og igangsetting, for dagen til Andreas er han sin dag og det er en veldig spesiell men tung dag....
du og jeg og vi to Skrevet 2. mars 2008 #16 Skrevet 2. mars 2008 Å - jeg vil bare ønske deg lykke, lykke til, og sende deg en stor klem. Jeg tror dette går bra jeg! Fortell jordmor hvordan dette er for deg - du skal ikke ha det sånn!!
Tante Sofie # Skrevet 2. mars 2008 #17 Skrevet 2. mars 2008 Føler så med deg!!! Sender dere masse gode tanker!!! Lykke til! Klem
Bea80 & Gullgutten Skrevet 2. mars 2008 #18 Skrevet 2. mars 2008 Vil bare sende deg en klem og ønske om at alt skal gå bra. Stå på krava dine og ikke gi deg, forlang oppfølging. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå