Gå til innhold

Noen som har erfaring med muggsopp i huset og sykt barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på halvannet år er nesten konstant forkjølet, tett, surkler og hoster. Har allergitestet, men ikke noe er påvist. Tar astmamedisin, men funker ikke optimalt synes jeg. Nå har vi begynt å tenke på muggsopp el. i huset vårt. Har noen erfaring vedr. dette?

Tips tas i mot med stooor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har samme tanker som deg. Gutten min er alltid syk - og nå har vi begynt med astmamed. Synst heller ikke den hjelper, og jeg får vondt i hjertet mitt når jeg hører denne surklingen i brystet hans. Vi har fått time på det lokale sykehuset til å teste alt, så vi avventer det litt å ser.

Men jeg er helt sikker på at det er noe med leiligheten vår. Det er alltid fuktig her. Det å tørke klær inne er nesten umulig. Leiligheten er helt ny, men ut herfra det skal jeg.

Skrevet

hmm..her er det også ganske håpløst å tørke klær, er rått i mange mange dager.. kanskje det er en sammenheng. Kan de teste barnet for å se om det er det som gjør det sykt? vi har jo holdt på slik siden gutten vår var 3mnd, men nå blir det bare verre og verre. Nesten ingen perioder uten surkling:( skal få tak i noen som kan sjekke veggene våre raskest mulig!

HI

Skrevet

Man kan ta en allergi test på hussopp og man kan få noen som kan hussopp til å komme og sjekke ut om det er sopp og råte i huset.

Skrevet

Min sønn var på samme måten, det bedret seg etter at vi flyttet fra en nokså fuktig kjellerleilighet, men til slutt viste det seg at han har melkeallergi... men tenker i ettertid at det at vi bodde så fuktig sikkert har forverret situasjonen for ham. Du kan jo prøve å kutte ut melk fra kosten en periode og se om det hjelper. Vanskelig å påvise med testing, så lettere å prøve å kutte ut alt av melkevarer fra kosten og se om det hjelper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...