Gå til innhold

Andre med 15 mnd gamle barn (+-) som "bare" har de hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er hverdagen deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min yngste er nesten 14 mnd, og han skal være hjemme til august.

Vi går i åpen barnehage 2 dager i uken. Ellers henter og leverer vi storebror i bhg, vi handler, vi besøker venninner av meg osv

Dagene flyr ;-)

Skrevet

Jenta vår på 15 mnd er hjemme. Vi jobber sånn at en av oss som regel kan være hjemme med henne. Men, kræsjer det, så er hun hos besteforeldre.

Prøver å finne på litt da, med forskjellige aktiviteter. Prøver å være ute en del.

Var kanskje ikke det du lurte på ? :-)

Skrevet

Vi har ikke noe tilbud om åpen barnehage i kommunen min, og her var kun født 3 andre 06 barn - så jeg føler innimellom litt dårlig samvittighet over at hun ikke får treffe andre barn så ofte. Hun har to storebrødre på 9 og 13, men det blir liksom ikke det samme....

Skrevet

Joda, jeg lurte på hva dere finner på i løpet av dagen....om dere ofte treffer andre barn osv.

Vi er ute mye, vi og....Snuppa går selv ut i gangen å henter yttertøyet sitt.....hi,hi.....

Skrevet

Ja, da blir det jo litt anderledes... Min lille har jo i tillegg en bror på 3 år som han leker med om ettermiddagene.

Han elsker å være ute da, og vi leker, leser, synger etc.

Skrevet

Det blir ikke allverden vi treffer andre barn, men hun har en bror på 4 år da, som til tider er populær :-)

Men, hun er veldig glad i andre barn da, så vi prøver så fremt vi har mulighet å dra på besøk. Har ikke åpen barnehage her heller.

Skrevet

Hmm, er det uvanlig med åpen barnehage altså? Eller bor dere usentralt? ;-)

Skrevet

Jeg var hjemme med mine gutter. Ulønnet permisjon etter gubben var ferdig med sine 6 mnd.

Om morgenen styrte vi rundt i huset. Gjorde klart for middag, litt husarbeid som vi gjorde "sammen" og lesing/synging.

Vi var i åpen bhg. tre dager i uken. Var der kl 10 00, og så gikk jeg tur når gutten sov. Fast rute.

De to andre dagene var vi ute på lekeplassen sammen med nabodamene som var dagmammaer, gutten sov inne de to dagene og jeg fikk gjort litt egne ting + husarbeid.

Jeg jobbet to kvelder i uka, og leverte gutten på jobben til mannen min kl 1530.

Skrevet

Jeg var akkurat på 15 kontrollen på HS, hvor helsesøster spør meg om ikke snuppa mi kjeder seg mye da hun ikke går i bhage!!!! Makan, synes hun var dugelig frekk, men samtidig kommer jo den samvittigheten snikendes.....

Rart hvordan samfunnet skal "bestemme" hva som skal være best for ditt barn..... De andre på gruppen svarte ja med største selvfølgelighet da jeg spurte om barnet dems gikk i Bhage......

Skummelt synes jeg når det blir en selvfølge...., men det var en digresjon.....hi,hi.....

Skrevet

Jeg bor på sørlandet i tilknytning til en sørlandsby. Tror det er så vanlig at alle barn er i bhage her, at de ikke ser behovet for åpen bhage!;(

Skrevet

Nei, du vet jo best om hun kjeder seg :-)

Jeg syns de er for små for barnehagen når de er 1 år, men vet ikke helt hva jeg hadde gjort hvis ikke det var tilbud om åpen barnehage..

Eldste var ikke veldig sosial i den alderen, men minsten løper etter andre småbarn ;-)

Skrevet

Jøss, sa hun det? Min personlige mening er at 15 mnd er for tidlig å begynne i bhg, så jeg er sjeleglad for at hun kan være hjemme. Og hun kjeder seg IKKE :-)

Jenta mi begynner i bhg når hun blir 2 år.

Skrevet
:) Jeg opplevde ikke at gutta mine kjedet seg sammen med meg. Men merket også at når de ble 2+ at andre barn og lek var mye mer spennende. For oss var bhg. fra ca 2 år riktig.
Skrevet

Jeg hadde i utgangspunktet håpt jeg kunne vente med bhage til hun er 3, men jeg ser nå at jeg kanskje må vurdere det tidligere. Guttene mine var 3 da de begynte, men lille snuppa her er nok en del mer sosial enn de var. Også var det flere barn hjemme da de var små - nå er det bare meg og pensjonistene.Ikke det at ikke det er hyggelig - vi har fast rute hver dag som vi hilser på alle gamle som er ute å går!:)

Skrevet

Jeg er hjemme med min gutt på 16 mnd. I tillegg har jeg storebror hjemme sammen med oss, han er 15 mnd eldre enn mini. Så de leker MYE sammen, stort sett all tiden de ikke bruker til å krangle :P

Vi er endel ute, besøker andre, og er på "småbarnstreff" en gang i uka. Jeg bor i en by, men her har ingen av barnehagene hørt om åpen barnehage.. Synes det er merkelig, jeg!

Men vi behøver ikke finne på saker og ting hver dag. Synes det blir litt voldsomt jeg, å skulle aktivisere barna hele tiden. Mine leker mye selv, de har jo selskap i hverandre, og greier å leke fint på egen hånd.

Skrevet

mini er 15 mnd.

morgen kl 9.00. han våkne så å si aldri før 9...

frokost.. brødskive

leke inne eller ute, komr ann på været.

lunch kl 13.00 - grøt

soving til ca 15-16.00

middag - det vi spis...

lek og kos med pappan som er hjemme fra jobb endelig...

bading og kvelds fra kl 18.00. pga mye lek å kos i karet, er vi ikke i seng før kl 19.00.

kvelds: grøt og kanjse litt brød.

Skrevet

oj, kansje ikke rutiner du var ute etter?

vi er mye inne å leker nå, er så kaldt her oppe i nord..

men når det ikke er 12 blå ute, så er vi ute å aker, elelr triller tur. mini går ikek ennå, så blir bare kald av å sitte i snøen. så da blir det trilling, og mye besøk i bhg der jeg bruker å jobbe.

venninna min er leder der, så vi får komme så ofte vi vil :)

Skrevet

Jeg er hjemme med min gutt på 15 mnd, jeg jobber ikke, og er glad for at jeg kan være hjemme med ham til han begynner på skole(når han er 3, jeg bor ikke i Norge).

Han er flink å leke alene, men ikke i evigheter, da må jeg komme ned på gulvnivå og leke med ham ja. Så kommer han med skoene sine når han vil ut, og der går han rundt og leker med pinner og steiner, eller vi triller tur og ser på hestene og hønsene til naboene(gøy på landet!).

Han treffer ikke så ofte andre barn dessverre, og jeg vet ikke om at de har noe a la åpen barnehage her heller. Han er interessert i å leke med andre, det ser vi når vi er på besøk/har besøk av noen med barn, bare han kommer over sjenertheten glemmer han meg nesten bort. Vi bør kanskje gi ham en liten søster eller bror snart? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...