Gå til innhold

Dette med og sove på magen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppis sover som en drøm på magen, sover kjempegodt! Vi snur henne når hun har sovnet, før vi legger oss og når vi ser at hun ligger på magen når vi ser inn til henne på kvelden.

Men greia er at så fort vi har snudd henne over på ryggen snur hun seg rundt på magen igjen! Noen ganger våkner hun også, så er sirkuset i gang!

Kunne sikkert vært oppe og snudd henne tilbake hele natten.....

Noen andre her som har babyer som gjør sånn? Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er hun da? Så lenge hun klarer å snu seg selv er det ingen fare. Og dere kan jo uansett ikke snu henne 20 ganger pr. natt ? :-)

Skrevet

Når babyer snur seg selv, så skal de være gamle nok til å ligge som de vil, sier min hs.. Og det er jo egentlig sant.. Vi kan jo ikke stå over dem hele natten? Sønnen min er helt tornado på natta, ville vært en heltidsjobb det der... :)

Skrevet

Kommer jo an på alderen. Stresser ikke så mye med mageleie når barna er over 6 mnd.

Vi endte opp med babysafe tidlig. Gutta mine snudde seg over i mageleie rundt 3 mnd, og jeg fikk ikke sove om natta. De låg i safe til de var 12 mnd. men uten selene. Så lenge de hadde på posen snudde de seg ikke.

Skrevet

Nei ikke sant, vi kunne sikkert snudd henne hele natten.. men da hadde jo verken hun eller vi fått sove! hehe

Hun er 8 1/2 mnd, har hørt at når de snur seg selv så er det greit.. Men så hørte jeg at man helst skal snu de tilbake.. Og det gjør vi jo da,men hjelper jo ikke når hun snur seg rundt igjen med en gang!

Skrevet

Tulla vår elsker å sove på magen. Helsesøster har sagt at når de begynner å snu seg i senga kan de sove på magen. At man kan titte inn til dem før man legger seg selv å snu dem tilbake, men ikke noe must. Tulla vår kan snu seg på gulvet, men gjør det ikke i senga enda.. Venter nesten litt på at hun skal begynne.

Skrevet

Jeg syns du bare skal slappe helt av, å la henne sove slik hun vil. Bedre for henne og bedre for dere :-)

Skrevet

Takk for svar! :)

Skrevet

Lillebror nektet å sove annet enn på magen fra han var nyfødt. Jeg holdt på å bli komplett gal! Var livredd for at skulle dø hver eneste natt! Sov nesten ikke noe, satt bare å sjekket om han pustet. Så fikk jeg høre om pustemonitor som har en anarm som går ved unormal pusterytme. Kjøpte en sånn og klarte å roe meg sånn passe. :o) Nå er han 9 mnd og sover som han vil. Pustemonitoren har jeg lagt bort for lenge siden. :o)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Lillebror i huset har sovet på magen fra dag 1. nå som han strax er 6 mnd, har han begynt og ligge på ryggen. Jeg har igrunn ikke tenkt noe over dette med krybbedød, for jeg tror ikke leie har så mye og si.

Men han sover som en drøm da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...