Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Jenta mi er 5 mnd og jeg begynner og føle meg klar for å slutte.. ( skyt meg den som vil, for at jeg vil det) .. Men problemet er at hun nekter flaske.. Henne får et grøtmåltid om kvelden.. Noen som har noen råd til meg???
☆Lille my* Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Prøv med grøt til frokost også, og kanskje middag! og fortsett å prøv med flaska! hehe! kanskje litt for lettvindt svar=)
Enitsirk79 Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 Har du prøvd større hull i flaska (så det renner lettere), tutekopp? melk på en te-skje? noen klarer å få dem til å suge fra sugerør, plastbeger (f.eks de fra avent som man kan feste til brystpumpen).
Minnie Mom Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 Tja, hun må jo enten amme eller ta flaske da, for melk må hun jo ha så lenge hun bare spiser grøt en gang om dagen.. Men har vært litt i samme situasjon selv. Gutten vår ville ikke ha pupp lenger da han var 7 mnd. Ville ikke ha mme heller, men da spiste han flere fulle måltider med grøt da. Vi spedde ut grøten så han fikk i seg væske der og han spiste nme grøt (store porsjoner). Men 5 mnd er kanskje litt tidlig, jeg hadde heller ikke ønsket denne situasjonen for oss.. Hva slags flasker har du prøvd? Tulla her på 7 uker ville ikke ta Avent, men Mam tar hun.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 har du prøvd tutekopp? jenta mi ville heller ikke ta flaske før hun ble 6mnd og så fra en dag til den andre så var det ikke no problem lengre. ville nok venta litt lengre med å slutte å amme, hvertfall til hun spiser og drikker greit. Så ville jeg gitt henne mme også når hun slutter med mm. Men dette bestemmer du selv.
3xmamma Skrevet 2. mars 2008 #6 Skrevet 2. mars 2008 Fortsett og prøv! Og la andre prøve å gi henne flaske, hun er vant til å få pupp hos deg, så er ikke sikkert hun godtar at du gir henne noe annet. Kan også være lurt å vente til hun er skikkeli sulten, de fant vi ut den harde måten her Lykke til =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå