malise Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Har hørt at man ikke skal male/være i nærheten av maling når man er gravid. Det jeg lurer på er om dette gjelder all type maling, også vannløselig? Holder på å pusse opp, og vil jo gjerne hjelpe til..
nawi Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Sambo jobber med maling, og sier at jeg bare får finne frem malekosten her;-) Vi pusser også opp, og det finnes mange trygge typer maling for oss gravide. Spør i butikken for å være sikker.
Mamma til snart 4 Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 jeg malte stuen i 11 timer dagen i 3 dager, 3 uker før fødsel med vannbasert maling og olje basert på barnet rommet 6 uker før fødsel. de sa at det ikke var skadelig så lenge jeg ikke hang over malespannet;)
Mayla;) Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 Det sies at gravide før unngå maling, spesielt olje maling. Står en artikkel om emnet i siste nr av "Gravid", ang div kjemikalier.
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 Så lenge man ikke jobber med maling i et lite og tett rom, men har muligheten til å lufte godt mens man jobber er det ingen problemer med maling. Vannbasert maling er ihvertfall trygt. Det er sant at gravide frarådes å male, men det er først og fremst pga løsningsmidlene man bruker til å rengjøre koster og seg selv. Whitesprit bør man altså unngå helt og det er fordi man tar det rett på huden - noe som gjør det enklere for kroppen å ta til seg uønskede kjemikalier. Da samboeren min og jeg malte her malte jeg det meste av det som skulle males med vannbasert, mens samboeren tok seg av oljebasert maling. Han ordnet også med vasking av pensler o.l, slik at jeg slapp å vær ei nærheten av Whitesprit. Jeg har fått en type allergisk reaksjon på Whitesprit tidligere, så det var igrunn hovedårsaken til at jeg ville holde meg unna akkurat det. Jeg brukte gummihansker da jeg malte og sørget for at det var god ventilering der jeg malte. Nå har jeg rundet 24 fullgåtte uker og både nruket i magen og jeg stortrives =) Mal i vei med forhåndsregler =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå