Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Er helt uten lesestoff og er avhengig av å lese før jeg sovner. Jeg liker ikke så godt krim, men elsker romaner som feks "Folket på Innhaug" og "Julie" og de andre Elstad-bøkene. Veldig åpen for ny forfatter nå.. Skal på biblioteket i morgen og håper dere vil dele noen boktips med meg i kveld.
MiEli Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 Visst du er åpen for å prøve å lese krim så er Jo Nesbø sine bøker kjempebra... jeg er egentlig ikke noe glad i bøker, men disse syns jeg er dødsbra. Kanskje verd et forsøk, du får de jo billig i pocket utgave?
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 Menn som hater kvinner er uuuutroooolig bra Er krim, litt tung i starten, men fytti søren for en fengende og spennende bok
MiEli Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 Åjaaa, så bra! Den har jeg kjøpt. Skal lese den når jeg er ferdig med Jo Nesbø`s siste... gleder meg!
minnimoi Skrevet 2. mars 2008 #6 Skrevet 2. mars 2008 Har du lest bøkene om Dina da? Av Wassmo? De anbefaler jeg =)
elida08 Skrevet 2. mars 2008 #7 Skrevet 2. mars 2008 Hvis du har likt bøkene til Elstad, så vil jeg også anbefalt Wassmo sine bøker om Dina, eller noe av Sigrid Undset. Vil og anbefale Drageløperen, men den er nok utlånt siden den er veldig populær. Men den er kjempebra hvis en liker litt kulturforandring. Det samme gjelder Huset ved moskeen.
anne* Skrevet 2. mars 2008 #8 Skrevet 2. mars 2008 Jeg vil anbefale "Trekkoppfuglen" av Haruki Murakami! Ulempen er at du kanskje ikke kommer til å sovne til den:-) for den er svært fengslende. For tida leser jeg om igjen "Frøken Smillas fornemmelse for snø" av Peter Høeg. Hadde helt glemt hvor bra den er! Så den anbefaler jeg også:-)
Sota Skrevet 2. mars 2008 #9 Skrevet 2. mars 2008 Drageløperen og Tusen strålende soler av Khaled Husseini er fantastiske.
Phantom´ Skrevet 2. mars 2008 #10 Skrevet 2. mars 2008 Henger meg på denne! Jeg liker samme bøker som deg (eldstad, Wassmo...) og slukte både drageløperen og tusen soler. Men som nevnt av andre er de nok ikke så lett å låne på biblioteket for tiden. Andre bøker jeg kan anbefale er Bjørg viks triologi. Den første boka heter poplene på st,hanshaugen. Om oppveksten i Oslo etter krigen. Veldig lik stil som eldstad-bøkene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå